Το 1994 η τύχη χαμογέλασε πλατιά στην Κόρτνεϊ Κοξ όταν οι παραγωγοί της, τότε, ολόφρεσκης, σειράς του αμερικανικού δικτύου NBC «Friends», την έπελεξαν ανάμεσα σε δεκάδες άλλες ηθοποιούς που πέρασαν από κάστινγκ για τον ρόλο της Μόνικα Γκέλερ. Mίας ταλαντούχας, νέας, άνεργης σεφ που ζούσε στο διαμέρισμα που της παραχώρησε η γιαγιά της τη Νέα Υόρκη και είχε ψύχωση με την τάξη και την καθαριότητα. Η Κοξ ανέβηξε πέντε-πέντε τα σκαλιά της επιτυχίας, αγκαζέ με τους Μάθιου Πέρι, Ντέιβιντ Σίμερ, Λίζα Κόντροου, Ματ ΛεΜπλανκ και Τζένιφερ Άνιστον-μάλιστα με την τελευταία ανέπτυξη μία βαθιά φιλική σχέση που κρατάει μέχρι και σήμερα.

Το σόου κράτησε για 10 ολόκληρες σεζόν μετά από συνεχείς απαιτήσει του κοινού που διψούσε να το βλέπει στη μικρή οθόνη και τελικά ολοκληρώθηκε το 2004 με ένα συγκινητικό, τελευταίο επεισόδιο. Παρά την τεράστια δόξα όμως που οι έξι πρωταγωνιστές κέρδισαν χάρη στην πιο πετυχημένη τηλεοπτική σειρά της αμερικανικής τηλεόρασης, πριν το Game of Thrones, οι περισσότεροι δεν κατάφεραν να συνεχίσουν με επιτυχία την καριέρα τους στο Χόλιγουντ.

Ανάμεσα τους και η Koξ, η οποία, αμέσως μετά το φινάλε των Friends, δέχθηκε πρόταση να υποδυθεί τη Σούζαν στην τηλεοπτική σειρά «Desperate Housewives». Αν και αρχικά δέχθηκε η Κόρτνεϊ αναγκάστηκε να αποχωρήσει από την παραγωγή όταν διαπίστωσε πως ήταν έγκυος, θέλοντας να εστιάσει για λίγο στην οικογένεια της.

Η επιστροφή της στον κόσμο της σόουμπιζ ήταν κάθε άλλο παρά εύκολη. Η ηθοποιός προσπάθησε να κάνει comeback στη μικρή οθόνη με μία κωμωδία, πρωταγωνιστώντας στην σειρά «Zoom», η οποία δεν σημείωσε καμία επιτυχία και έφερε μεγάλη ζημιά στο ταμείο των παραγωγών. Τελικά διακόπηκε ξαφνικά στα μισά της δεύτερης σεζόν, αφού το κανάλι είχε ήδη χάσει περίπου 50 εκατομμύρια από την αρχική επένδυση.

Τα πράγματα, όμως, δεν πήγαν καλά ούτε στη συνέχεια . Ακόμα και η μεγαλύτερη επιτυχία της στην μετά «Friends» εποχή, αυτή με την τηλεοπτική σειρά «Cougar Town» του ABC, ήταν χλιαρή και δεν πήρε πραγματικά καλές κριτικές. Η ίδια επιχείρησε να ασχοληθεί και με τον χώρο της παραγωγής, αλλά και με την σκηνοθεσία στη συγκεκριμένη σειρά αλλά οι κριτικοί δεν σχολίασαν θετικά την προσπάθεια της κάτι που της στοίχισε σημαντικά. Παρόλα αυτά η ίδια δηλώνει ότι ποτέ δεν αισθάνεται περισσότερο δημιουργική απ' όταν κάθετα στην καρέκλα του σκηνοθέτη, προσθέτοντας ότι επιθυμία της είναι να επιλέγει πιο προσεκτικά τις ταινίες και τις σειρές στις οποίες συμμετέχει.

Σημαντικό ρόλο στο ότι το Χόλιγουντ άρχισε να μην υπολογίζει την Κόρτνεϊ Κοξ ανάμεσα στους πετυχημένους ηθοποιούς της γενιάς της έπαιξε το γεγονός ότι λίγο καιρό μετά το τέλος των «Friends» η εξωτερική εικόνα της ηθοποιού άλλαξε αρκετά καθώς υποβλήθηκε σε σειρά αισθητικών επεμβάσεων.Η Κοξ έχει δηλώσει σχετικά: «Είναι πολύ αγχωτικό για μία γυναίκα που βρίσκεται σε αυτή τη δουλειά γιατί θέλεις συνέχεια να δείχνει η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου. Και κάποια στιγμή πιάνεις τον εαυτό σου να προσπαθεί πάρα πολύ και έρχεται η μέρα που βλέπεις τον εαυτό σου σε μία φωτογραφία και απλά δεν σε αναγνωρίζεις».

Και κάπως έτσι η Κόρτνεϊ αποφάσισε να αφήσει τα επιθέματα που είχε τοποθετήσει σε διάφορα σημεία του προσώπου της να «διαλυθούν» φυσικά, επιστρέφοντας στην αρχική εικόνα της.

Πλέον η ηθοποιός, εκτός από το ότι ασχολείται πολύ ενεργά με το μεγάλωμα της κόρη της, έχει εστιάσει μεγάλο μέρος της ενέργειας της σε φιλανθρωπικές δράσεις και οργανώσεις που μάχονται τον γυναικείο καρκίνο. Επιπλέον μέσα από φιλανθρωπικά ιδρύματα προσπαθεί να βοηθήσει στη μάχη για τα ανθρώπινα δικαιώματα, στέκεται στο πλευρό μαμάδων που εκτείνουν την ποινή τους στις φυλακές, αλλά και σε παιδιά που ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας.

 

Με πληροφορίες από womantoc