Μετά το click away που εφαρμόστηκε στη χώρα μας λόγω του lockdown και της πανδημίας του κορωνοϊού, έρχεται το click in shop. 

Το click in shop, εξετάζεται να εφαρμοστεί στη χώρα μας με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα για τον κορωνοϊό. Στην ουσία, πρόκειται για το ίδιο μοτίβο παραγγελίας online, από το τηλέφωνο ή μέσω γραπτού μηνύματος, για παραλαβή από το κατάστημα, με τη διαφορά πως κατά τη διάρκεια του ραντεβού, ο πελάτης θα μπορεί να εισέρχεται στο μαγαζί για να δοκιμάζει προϊόντα. 

Η μέθοδος αυτή, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης που επικαλείται ο ιστότοπος ethnos.gr, θα ενισχύσει κυρίως τις μικρές επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την πανδημία. 

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, σε κάθε κατάστημα θα μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα έως 4 πελάτες ανά 100 τετραγωνικά μέτρα. Στις μεγαλύτερες αλυσίδες και στις επιχειρήσεις shop in a shop ο αριθμός των ατόμων θα επιτυγχάνεται μέσω της κοινής διεύθυνσης των καταστημάτων. Σε πολλά μικρά συνοικιακά καταστήματα, η αναλογία αυτή πρακτικά σημαίνει τη δυνατότητα εισόδου μόνο ενός πελάτη τη φορά. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εμπορική κίνηση των Χριστουγέννων ενισχύθηκε ελάχιστα με το click away. Οι μεγάλες αλυσίδες οι οποίες είναι απολύτως ψηφιοποιημένες κατάφεραν κατά περίπτωση να μειώσουν έως και στο 30% τις απώλειες, στα παιχνίδια ο τζίρος έφτασε το 40% του περσινού, ενώ στον κλάδο των βιβλίων, ο οποίος ήταν φέτος από τους ελάχιστους, στους οποίους επιτρεπόταν φυσική παρουσία, σε αρκετές περιπτώσεις ο περσινός τζίρος ξεπεράστηκε.

Μεγαλύτερο πρόβλημα είχαν τα μικρά καταστήματα και κυρίως αυτά της ένδυσης και υπόδησης για τα οποία πηγές της αγοράς κάνουν λόγο για τζίρους που μετά βίας έφτασαν το 10% - 15% των περσινών. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, μία στις τέσσερεις επιχειρήσεις βλέπει πιθανό το λουκέτο.

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ, lifo