Ταινίες επίκαιρες, ταινίες με έρωτα, πάθος και αληθινή αγάπη. Μια «διαφορετική» αγάπη; Όχι, μια απλή αγάπη, γιατί ένα είναι το πρόσωπό της. Love is Love.
Η ζωή της Αντέλ (2013)
Σκηνοθεσία: Abdellatif Kechiche
Σενάριο: Abdellatif Kechiche, Ghalya Lacroix, Jul Maroh
Υπόθεση
Η 15χρονη Αντέλ (Adèle Exarchopoulos) εξερευνεί την σεξουαλική της ταυτότητα και επιθυμεί να συναντήσει τον έρωτα. Θα βρει τελικά τον έρωτα όταν θα συναντήσει τυχαία την Emma (Léa Seydoux), ένα κορίτσι με μπλε μαλλιά. Μαζί θα ζήσουν στο έπακρο το πάθος, τον έρωτα και το σεξ. Η ταινία είναι βασισμένη στο κόμικ «Το Μπλε Είναι το πιο Ζεστό Χρώμα» της Ζουλί Μαρό.
Στα γυρίσματα της ταινίας οι πρωταγωνίστριες Léa Seydoux και Adèle Exarchopoulos φαίνεται να μην πέρασαν και πολύ ωραία, σύμφωνα με τα όσα έχουν πει. Μάλιστα η Adele δήλωσε πως είχε περάσει φρικτά. Ο σκηνοθέτης Abdellatif Kechiche ήταν πολύ σκληρός και απαιτητικός μαζί τους. Η πρώτη σκηνή στην οποία συναντιούνται για πρώτη φορά η Adele και η Emma (Lea Seydoux), μια σκηνή 30 δευτερολέπτων, χρειάστηκε μια ολόκληρη μέρα για να γυριστεί. Είναι η σκηνή που διασχίζουν τον δρόμο και διασταυρώνονται τα βλέμματά τους. Δείχνει τον έρωτά τους με την πρώτη ματιά. Αντίστοιχη περίπτωση είναι και η ερωτική σκηνή που διαρκεί 10 λεπτά. Ο Κεσίς μετά από τις δηλώσεις των πρωταγωνιστριών επιτέθηκε λεκτικά κυρίως στην Σεϊντού. Συγκεκριμένα είπε πως η Σεϊντού είναι «κομμάτι ενός συστήματος» που δεν τον ενδιαφέρει. Γιατί ο παππούς της, Ζερόμ Σεϊντού, είναι γενικός διευθυντής της Pathe μιας από τις μεγαλύτερες εταιρίες διανομής και παραγωγής ταινιών στη Γαλλία. Η ταινία προκάλεσε έντονες αντιδράσεις τόσο αρνητικές όσο και θετικές.
The Miseducation of Cameron Post (2018)
Σκηνοθεσία: Desiree Akhavan
Σενάριο: Desiree Akhavan, Cecilia Frugiuele, Emily M. Danforth
Υπόθεση
Η Cameron Post κάνει σεξ με μία κοπέλα στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου. Ένα αγόρι από την παρέα τους βλέπει το σκηνικό και το γνωστοποιεί. Τότε οι θειοι της Cameron (Chloë Grace Moretz) την στέλνουν στην «Υπόθεση Θεού», ένα χριστιανικό κέντρο θεραπείας για ομοφυλόφιλους εφήβους, ώστε με ειδικές μεθόδους και πειθαρχία να μπει στον «σωστό» δρόμο.
Το «The Miseducation of Cameron Post είναι η κατάλληλη ταινία για τους εφήβους (κι όχι μόνο) που εξερευνούν την σεξουαλικότητα τους. Κατακρίνεται η μη αποδοχή της ομοφυλοφιλίας, καθώς φαίνεται φρικτά γελοίο το να υπάρχει «ειδικό σχολείο» για διαπαιδαγώγηση των των εφήβων που νιώθουν φυσικά να έλκονται από άτομα του ίδιου φύλου. Μάλιστα, ο υπεύθυνος του σχολείου – αναμορφωτήριου λέει σε μια σκηνή στην Cameron (Chloë Grace Moretz) πως κι αυτός ήταν σαν εκείνη κάποτε, αλλά θεραπεύτηκε και το ξεπέρασε και τώρα είναι καλά. Καλάμια είναι βασικά. Το τέλος όμως (που δεν το λέμε) δικαιώνει την Cameron και τους φίλους της.
Carol (2015)
Σκηνοθεσία: Todd Haynes
Σενάριο: Phyllis Nagy, Patricia Highsmith
Υπόθεση
Νέα Υόρκη. Δεκαετία του 50. Η νεαρή Τερέζ Μπέλιβετ (Ρούνει Μάρα) και η ευκατάστατη, μεγαλύτερή της Κάρολ Ερντ (Κέιτ Μπλάνσετ) γνωρίζονται και ερωτεύονται. Ο σύζυγος της Κάρολ, με τον οποίο είναι στα πρόθυρα του χωρισμού (τουλάχιστον από την πλευρά της Κάρολ), την εκβιάζει. Έτσι οι δύο γυναίκες αποφασίζουν να το σκάσουν από την πόλη.
Πάλι ένας απλός κατακριτέος ομοφυλοφιλικός έρωτας (σε αυτήν την περίπτωση σε σκληρότερη (ίσως) εποχή, την δεκαετία του ’50). Αυτό που οι ετεροφυλόφιλοι αποκαλούν έρωτα και σχέση, «δεν μπορεί» να είναι το ίδιο για ένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι. Βασικά, δεν το θέλουν κάποιοι άνθρωποι αυτό, ωστόσο αυτό δεν τους αφορά και δεν τους επηρεάζει. Κάποιοι όμως μόνο και μόνο με την εικόνα ταράζονται. Από την πλευρά του, ο σύζυγος της Κάρολ, Harge Aird (Kyle Chandler) ταράζεται εις διπλούν. Πρώτον με το ότι η γυναίκα του ερωτεύτηκε μία άλλη γυναίκα και δεύτερον με το ότι η σύζυγός του προτίμησε αυτήν την άλλη γυναίκα αντί για τον ίδιο, τον σύζυγό της. Στη μέση μπαίνει η ζήλια που μετατρέπεται με γοργούς ρυθμούς σε φθόνο, καθώς καταλήγει να την απειλεί ότι θα «βγάλει βούκινο» αυτήν την σχέση.
Disobedience (2017)
Σκηνοθεσία: Sebastián Lelio
Σενάριο: Sebastián Lelio, Rebecca Lenkiewicz, Naomi Alderman
Υπόθεση
Η Ρονίτ (Rachel Weisz) μετά από πολλά χρόνια επιστρέφει στην Νέα Υόρκη για την κηδεία του ραβίνου πατέρα της. Εκεί κάτι έχει αφήσει, κάτι ανολοκλήρωτο, καθώς υπάρχουν πολλά μυστικά.
Η ίδια σχεδόν ιστορία της Carol με την Therese, όμως, σε μια ορθόδοξη εβραϊκή κοινότητα. Πρωταγωνίστριες η Ronit (Rachel Weisz) και η Esti (Rachel McAdams). H Esti έχει σύζυγο. Όταν όμως η Ronit επιστρέφει στην εβραϊκή κοινότητα, ο ανεκπλήρωτος έρωτας της Esti μαζί της επιτέλους εκπληρώνεται. Δείχνει ότι άντεξε στον χρόνο γιατί ήταν κάτι αληθινό, σε αντίθεση με την σχέση της Esti με τον σύζυγό της Dovid Kuperman (Alessandro Nivola). Το κλίμα όμως της κοινότητας δεν αποδέχεται «τέτοιου είδους» αγάπη. Εν τέλει τι θα κάνουν οι δυο γυναίκες γι’ αυτό; Θα καταπιεστούν για ολόκληρη τη ζωή τους ή θα εκπληρώσουν την ζωή που θέλουν να ζήσουν;
Eliza & Marcela (2019)
Σκηνοθεσία: Isabel Coixet
Σενάριο: Isabel Coixet, Narciso de Gabriel
Υπόθεση
Αρχές του 20ου αιώνα στην Ισπανία. H Elisa και η Marcela καταφέρνουν να παντρευτούν με ένα κόλπο: Η Ελίζα ντύνεται και ζει ως άντρας της Μαρσέλα.
Για πολλοστή φορά η αγάπη και ο έρωτας κατακρίνονται και διαχωρίζονται. Υπάρχει ο νορμάλ έρωτας και ο «διαστροφικός». Αυτήν την φορά μεταφερόμαστε στις αρχές του 20ου αιώνα στην Ισπανία. Παρά το κόλπο των δύο γυναικών, να παρουσιάζεται δηλαδή η Ελίζα ως άντρας και σύζυγος της Μαρσέλα, οι κάτοικοι αρχίζουν να υποψιάζονται. Μέχρι που με τον τρόπο τους οι κάτοικοι αποκαλύπτουν αυτό το μυστικό. Η Ελίζα και η Μαρσέλα θα φυλακιστούν, με την Μαρσέλα να είναι έγκυος (από ποιόν άραγε;). Ωστόσο, το τέλος κατά κάποιον τρόπο θα τις δικαιώσει.
Secret Things (2002)
Σκηνοθεσία: Jean-Claude Brisseau
Σενάριο: Jean-Claude Brisseau
Υπόθεση
Μία στριπτιζέζ και μία αφελής barwoman ανακαλύπτουν τις απολαύσεις του σεξ αλλά και πως αυτό μπορεί να λειτουργήσει προς όφελός τους.
Γαλλικός ομοερωτισμός και σκοτεινές απολαύσεις. Αυτή η φράση περιγράφει την (προσωπικά) εξαιρετική σκηνοθετικά και σεναριακά ταινία του Jean-Claude Brisseau. Η Nathalie (Coralie Revel) και η Sandrine (Sabrina Seyvecou) ολοκληρώνουν ερωτικά και σεξουαλικά (κυρίως το δεύτερο) η μία την άλλη με την αντίθεση των χαρακτήρων τους. Η Nathalie είναι μία στριπτιζέζ, που δεν φοβάται την έκθεση, μάλιστα την απολαμβάνει στο έπακρον και η Sandrine είναι μια αφελής κοπέλα, εσωστρεφής που θαυμάζει τον δυναμισμό της Nathalie. Θα ήθελε ουσιαστικά να είναι σαν εκείνη. Η Nathalie πέρα από την ερωτική απελευθέρωση που θα δώσει στην Sandrine, θα της μάθει ταυτόχρονα πώς να χρησιμοποιεί το σεξ προς όφελός της. Θα την συμβουλεύσει να αναπτύξει ερωτική σχέση με τον προϊστάμενό της. Όμως όλη αυτή η σεξουαλική «μανία» θα έχει παράξενες και σκοτεινές καταλήξεις.