Ακαδημαϊκός του πανεπιστημίου του Λέστερ που βοήθησε να αποκαλυφθούν τα λείψανα του Ριχάρδου Γ’ της Αγγλίας κατέθεσε μήνυση εναντίον των δημιουργών της ταινίας «The Lost King» υποστηρίζοντας ότι απεικονίστηκε ως «νταής».
Ο ηθοποιός Άλαν Πάρτριτζ συνυπέγραψε το σενάριο μαζί με τον Στιβ Κούγκαν και πρωταγωνίστησε στην ταινία του 2022.
Ένας από τους ακαδημαϊκούς που συμμετείχαν στην αναζήτηση των λειψάνων του Ριχάρδου Γ’, ήταν ο Ρίτσαρντ Τέιλορ, ο οποίος εργάζεται στο πανεπιστήμιο του Λέστερ. Ο Τέιλορ υπέβαλε τώρα μήνυση για αποζημίωση για τον τρόπο απεικόνισής του στην ταινία.
Ένας χαρακτήρας που φέρει το όνομα του Τέιλορ εμφανίζεται στην ταινία, αλλά σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του ακαδημαϊκού, παρουσιάζεται ως «εκφοβιστής, κυνικός, προδότης, ύπουλος, εκμεταλλευτής, κάτι που είναι κακό».
«Αλλά αν προστεθεί ότι συμπεριφέρομαι με σεξιστικό τρόπο και έναν τρόπο που φαίνεται να κοροϊδεύω τις αναπηρίες του Ρίτσαρντ Γ΄, μπαίνουμε στη σφαίρα της δυσφήμισης» είπε ο Τέιλορ στην εφημερίδα The Sun.
Στην ταινία «The Lost King» πρωταγωνιστεί η Σάλι Χόκινς ως Φιλίπα Λάνγκλεϊ, ερασιτέχνης ιστορικός, η οποία σύμφωνα με την περιγραφή της ταινίας, εναντιώθηκε στους πιο επιφανείς ακαδημαϊκούς της χώρας και κατάφερε να εντοπίσει το σημείο ταφής του βασιλιά Ριχάρδου Γ’, αναθεωρώντας και την επίσημη ιστορία γύρω από το πρόσωπό του.
http://www.youtube.com/watch?v=TXxRfhQFuV4
Όταν κυκλοφόρησε η ταινία, το πανεπιστήμιο του Λέστερ υποστήριξε ότι οι ισχυρισμοί ότι το προσωπικό του παραγκώνισε τη Λάνγκλεϊ και πήρε τα εύσημα για την ανακάλυψη απέχει πολύ από την αλήθεια.
Ανέφερε ακόμη ότι από κανέναν από το προσωπικό του δεν ζητήθηκαν πληροφορίες για την ταινία και ότι ο τρόπος απεικόνισης του Τέιλορ είναι ανακριβής. «Προσφερθήκαμε να βοηθήσουμε τους δημιουργούς της ταινίας και αγνοηθήκαμε και μπορούμε να το αποδείξουμε» εξήγησαν σε δηλώσεις του πέρσι τον Οκτώβριο.
Ο παραγωγός Νταν Γουίντς υποστήριξε ότι είχε έρθει σε επαφή με το πανεπιστήμιο και ο Κούγκαν είπε στο BBC Radio 4’s Today ότι αν το πανεπιστήμιο από την αρχή ήταν γενναιόδωρο προς τη Φιλίπα και της έδινε κεντρική θέση, όπως της αξίζει, η ταινία δεν θα ήταν απαραίτητη.