Το Wicked δεν χάρισε καθόλου στις υποψηφιότητές του φέτος στα 31α Screen Actors Guild Awards, κερδίζοντας πέντε κορυφαίες υποψηφιότητες, συμπεριλαμβανομένου του καλύτερου συνόλου και μεμονωμένων υποψηφιοτήτων για τους Σύνθια Ερίβο, Αριάνα Γκράντε και Τζόναθαν Μπέλεϊ.
Οι ανεξέλεγκτες πυρκαγιές που σάρωσαν το Λος Άντζελες και τη Νότια Καλιφόρνια το βράδυ της Τρίτης ανάγκασαν το Screen Actors Guild να ακυρώσει τα σχέδιά του να ανακοινώσει τις υποψηφιότητες ζωντανά το πρωί της Τετάρτης. Οι υποψηφιότητες ανακοινώθηκαν με δελτίο τύπου από την SAG, η οποία πέρυσι ξεκίνησε μια πολυετή συμφωνία με το Netflix για τη μετάδοση των βραβείων.
Το εκπληκτικό μιούζικαλ «Wicked» «is gonna be popular» που λέει και το τραγούδι στην ταινία καθώς είδε τις πιθανότητες του για Όσκαρ να αυξάνονται στις υποψηφιότητες για τα Βραβεία SAG, που αποτελούν προάγγελο των βραβείων Όσκαρ. Η ταινία τιμήθηκε από το National Board of Review Awards στη Νέα Υόρκη την Τρίτη.
Οι άλλες υποψηφιότητες για το καλύτερο σύνολο είναι: «Anora», «Conclave», «Emilia Pérez» και «A Complete Unknown» με τον Τιμοτέ Σαλαμέ να υποδύεται τον Μπομπ Ντίλαν. Έφτασε με τέσσερις υποψηφιότητες,με τον ηθοποιό να είναι υποψήφιος για τον καλύτερο ανδρικό ρόλο.
Οι καλύτεροι άντρες υποψήφιοι πρωταγωνιστές ήταν σε μεγάλο βαθμό όπως αναμενόταν: Άντριεν Μπρόντι (“The Brutalist”), Ντάνιελ Κρεγκ (“Queer”), Κόλμαν Ντομίνγκο (“Sing Sing”), Ραλφ Φάινς (“Conclave”) και Σαλαμέ.
Μετά τη συναρπαστική νίκη της στις Χρυσές Σφαίρες, η Ντέμι Μουρ ήταν μεταξύ των υποψηφίων για την καλύτερη γυναίκα ηθοποιό σε πρωταγωνιστικό ρόλο για το “The Substance”. Υποψήφιες είναι ακόμη οι Κάρλα Σοφία Γκασκόν για το “Emilia Perez”, η Πάμελα Άντερσον για το “The Last Showgirl” και η Μάικι Μάντισον για το “Anora”.
Σνομπάρισμα σε γνωστά ονόματα
Μερικά μεγάλα ονόματα έμειναν εκτός υποψηφιοτήτων. Η Αντζελίνα Τζολί (“Maria”) έχασε την ευκαιρία, όπως και η Νικόλ Κίντμαν (“Babygirl”). Όπως και μερικές από τις πιο καταξιωμένες ηθοποιούς της χρονιάς, η Μαριάν Ζαν Μπαπτίστ («Σκληρές Αλήθειες») και η βραβευμένη Φερνάντα Τόρες («I’m Still Here»), επίσης αγνοήθηκαν.
Το «The Last Showgirl» είχε λόγους να πανηγυρίσει, επίσης, με μια απροσδόκητη υποψηφιότητα για τη Τζέιμι Λι Κέρτις για το δεύτερο γυναικείο ρόλο. Επίσης υποψήφιες είναι οι: Μπαρμπάρο, Γκράντε, Ντανιέλ Ντέντγουαλερ (“The Piano Lesson”) και Ζόι Σαλντάνα (“Emilia Perez”).
Ο Τζέρεμι Στρονγκ προτάθηκε για την υποστηρικτική ερμηνεία του ως Ρόι Κον στην ταινία του Ντόναλντ Τραμπ «The Apprentice», αλλά ο συμπρωταγωνιστής του, Σεμπάστιαν Σταν, έμεινε χωρίς υποψηφιότητα για το «The Apprentice» και το «A Different Man». Οι άλλοι υποψήφιοι για το βραβείο δεύτερου ανδρικού ρόλου ήταν οι: Μπέλεϊ, Νόρτον, Γιούρα Μπορίσοφ (“Anora”) και ο πρωτοπόρος της κατηγορίας, Κίραν Κάλκιν (“A Real Pain”).
Μερικές ευρέως προβλέψιμες υποστηρικτικές επιδόσεις απορρίφθηκαν, συμπεριλαμβανομένων των Ντένζελ Ουάσινγκτον (“Gladiator II”) και Γκάι Πιρς (“The Brutalist”).
Προγνωστική δύναμη των SAGs
Τα Βραβεία SAG είναι αναμφισβήτητα η πιο ενδεικτική πρόβλεψη για τα Όσκαρ που υπάρχει. Οι επιλογές τους δεν ευθυγραμμίζονται πάντα ακριβώς με αυτές της ακαδημίας κινηματογράφου, αλλά συχνά πλησιάζουν πολύ στο να τις αντικατοπτρίζουν.
Οι τρεις τελευταίοι νικητές των καλύτερων συνόλων — «Oppenheimer», «Everything Everywhere All At Once», «CODA» — κέρδισαν την καλύτερη ταινία στα Βραβεία Όσκαρ. Όλοι εκτός από έναν από τους νικητές υποκριτικής SAG των τελευταίων τριών ετών κέρδισαν επίσης τα Όσκαρ. Η μόνη εξαίρεση ήταν η Λίλι Γκλάντοστοουν, η οποία κέρδισε το βραβείο του SAG για γυναίκα ηθοποιό πέρυσι για το “Killers of the Flower Moon”, αλλά το Όσκαρ πήγε στην Έμμα Στόουν (“Poor Things”) στα Όσκαρ.
Κατά πάσα πιθανότητα, το πεδίο των Όσκαρ θα μοιάζει πολύ με τους υποψηφίους του SAG. Ενώ ορισμένες παραμελημένες ερμηνείες μπορεί να εξακολουθούν να έχουν υποψηφιότητα για Όσκαρ, οποιοσδήποτε ενδεχόμενος νικητής του βραβείου Όσκαρ, συμπεριλαμβανομένου του παραλήπτη της καλύτερης φωτογραφίας, προέρχεται σχεδόν σίγουρα από αυτούς που είναι υποψήφιοι την Τετάρτη.