Το τραγούδι γράφτηκε από τους Mick Jagger και Keith Richards ενώ βρίσκοταν σε διακοπές στη Βραζιλία από τα τέλη Δεκεμβρίου 1968 έως τις αρχές Ιανουαρίου 1969, εμπνευσμένο από τα βραζιλιάνικα ” caipira ” (κάτοικοι αγροτικών, απομακρυσμένων περιοχών της Βραζιλίας) στο ράντσο όπου ήταν ο Jagger και ο Richards. διαμονή στο Ματάο , Σάο Πάολο .
Δύο εκδοχές του τραγουδιού ηχογραφήθηκαν από το συγκρότημα: η γνώριμη επιτυχία που εμφανίστηκε στο σινγκλ 45 και η συλλογή τους από σινγκλ στα τέλη της δεκαετίας του 1960, Through the Past, Darkly (Big Hits Vol. 2) ; και μια έκδοση honky-tonk με τίτλο “Country Honk” με ελαφρώς διαφορετικούς στίχους, που εμφανίστηκε στο Let It Bleed (1969).
Θεματικά, μια “γυναίκα honky tonk” αναφέρεται σε ένα κορίτσι που χορεύει σε ένα μπαρ γουέστερν. Το σκηνικό για την αφήγηση στον πρώτο στίχο της ροκ-εν-ρολ έκδοσης είναι το Μέμφις, Τενεσί : «Γνώρισα μια βασίλισσα με τζιν μπαρ-room στο Μέμφις», ενώ το «Country Honk» θέτει τον πρώτο στίχο στο Τζάκσον του Μισισιπή : «Κάθομαι σε ένα μπαρ, βάζω ένα βάζο στο Τζάκσον».
Το συγκρότημα ηχογράφησε αρχικά το κομμάτι με το όνομα “Country Honk”, στο Λονδίνο στις αρχές Μαρτίου του 1969. Ο Brian Jones ήταν παρών κατά τη διάρκεια αυτών των συνεδριών και μπορεί να έπαιξε στις πρώτες χούφτες λήψης και demo. Ήταν η τελευταία του ηχογράφηση με το συγκρότημα. Το τραγούδι μετατράπηκε στο γνωστό ηλεκτρικό, βασισμένο σε riff σινγκλ “Honky Tonk Women” κάποια στιγμή την άνοιξη του 1969, πριν ο Mick Taylor ενταχθεί στο συγκρότημα.
Σε συνέντευξή του στο περιοδικό Crawdaddy! , ο Richards πιστώνει τον Taylor για την επιρροή του στο κομμάτι: “… γράφτηκε αρχικά ως πραγματικό τραγούδι Hank Williams / Jimmie Rodgers / κάντρι της δεκαετίας του 1930. Και στράφηκε σε αυτό κάτι άλλο από τον Mick Taylor, ο οποίος μπήκε σε μια εντελώς διαφορετική αίσθηση, πετώντας το από τον τοίχο με άλλο τρόπο.” Ωστόσο, το 1979 ο Taylor το θυμήθηκε ως εξής: “Σίγουρα πρόσθεσα κάτι στις Honky Tonk Women, αλλά ήταν περισσότερο ή λιγότερο ολοκληρωμένη τη στιγμή που έφτασα και έκανα τα overdubs μου»
Το “Honky Tonk Women” είναι ξεχωριστό καθώς ανοίγει όχι με ένα riff κιθάρας, αλλά με ένα beat που παίζεται σε ένα cowbell . Ο παραγωγός των Rolling Stones, Jimmy Miller, έπαιξε το cowbell για την ηχογράφηση.
Η ερμηνεία της συναυλίας του “Honky Tonk Women” στο Get Yer Ya-Ya’s Out! (1970) διαφέρει σημαντικά από την επιτυχία στο στούντιο, με μια αισθητά ανόμοια εισαγωγή στην κιθάρα και την πρώτη εμφάνιση σε βινύλιο ενός εντελώς διαφορετικού δεύτερου στίχου. Κατά τη διάρκεια του βορειοαμερικανικού σκέλους της περιοδείας Steel Wheels το 1989 , ένα ζευγάρι φουσκωτών Honky Tonk γυναικών ύψους 60 ποδιών κλήθηκαν να εμφανιστούν και να ακούνε τη μουσική λίγο πριν το πρώτο ρεφρέν.
Υπήρχε μια ζωντανή εικόνα κινουμένων σχεδίων για αυτό το τραγούδι όταν εκτελέστηκε σε συναυλία γύρω στο 2002 και το 2003. Περιλάμβανε μια τόπλες γυναίκα καβάλα στη γλώσσα των Rolling Stones, η οποία εθεάθη στην αρχή της συναυλίας.