Σπάνιες ηχογραφήσεις των Rolling Stones ανέβηκαν στο YouTube και μετά εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς

POP UP TEAM
/
4 Ιανουαρίου, 2020
/

Μοιράσου το ...

Ένας μυστηριώδης λογαριασμός στο YouTube «ανέβασε» και μετά έκρυψε από τη δημόσια θέα μία συλλογή από 75 σπάνια και ακυκλοφόρητα κομμάτια των Rolling Stones.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η κίνηση αυτή μπορεί να αποτελεί μία απόπειρα για να «παρακαμφθούν» οι ευρωπαϊκοί νόμοι για τα πνευματικά δικαιώματα και έτσι, τα σπάνια αυτά κομμάτια, να μην διατεθούν στο κοινό πενήντα χρόνια μετά τη δημιουργία τους. Λίγο πριν τα μεσάνυχτα της 31ης Δεκεμβρίου, ανέβηκε στο YouTube, από τον λογαριασμό 69RSTRAX, η σειρά των ζωντανών και στουντιακών ηχογραφήσεων του θρυλικού συγκροτήματος, χωρίς σχόλια ή κάποια περιγραφή. Μερικές ώρες μετά, την 1η Ιανουαρίου, χωρίς καμία προειδοποίηση, όλο το υλικό «κρύφτηκε» από τους χρήστες της πλατφόρμας.

Ο λογαριασμός 69RSTRAX δημιουργήθηκε στις 29 Δεκεμβρίου και δεν παρέχει παραπάνω στοιχεία για το ποιοι τoν διαχειρίζονται. Το υποχρεωτικό e-mail ωστόσο που απαιτεί το YouTube παραπέμπει στην εταιρεία ABKCO που έχει στην κατοχή της τα δικαιώματα ενός σημαντικού μέρος των πρώιμων ηχογραφήσεων των Rolling Stones. Σύμφωνα με το Variety, που έφερε στο φως την υπόθεση, η σύντομη δημοσιοποίηση των κομματιών, σχετίζεται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα πνευματικά δικαιώματα. 

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, τα πνευματικά δικαιώματα καλύπτουν τις ηχογραφήσεις για 50 χρόνια μετά τη δημιουργία τους. Aν ωστόσο η ηχογράφηση παρουσιασθεί νομίμως στο κοινό εντός της περιόδου αυτής, τότε δίνεται παράταση για μία εικοσαετία ακόμη. Στο τέλος του 2019 η ABKCO θα έπρεπε ή να κυκλοφορήσει με κάποιον τρόπο το υλικό ή θα το «έχανε», καθώς η προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων για τις ηχογραφήσεις – και όχι για τις συνθέσεις – θα είχε λήξει.

Δεν είναι η πρώτη φορά που κάτοχοι υλικού καταφεύγουν στη δημοσιοποίησή του καθώς αντιμετώπιζαν παρόμοια θέματα. Συνήθως, ωστόσο, κυκλοφορούσαν το υλικό σε αριθμημένα αντίτυπα για λίγους και μόνο οπαδούς των συγκροτημάτων. Σύμφωνα με τον Guardian είναι η πρώτη φορά που μία δισκογραφική ακολουθεί μία τόσο «μινιμαλιστική» προσέγγιση για την δημοσιοποίηση των κομματιών.

Παραμένει ασαφές ωστόσο το πόσο η δημοσιοποίηση της μίας μέρας, σε μία διαδικτυακή πλατφόρμα, στέκεται ικανή για να ικανοποιήσει τα ευρωπαϊκά δικαστήρια και να πείσει ότι το υλικό «παρουσιάσθηκε νομίμως στο κοινό». Η ABKCO δεν σχολίασε το γεγονός.

 

Με πληροφορίες από Guardian, lifo

Tags :

Μοιράσου το ...

Τα δημοφιλή της εβδομάδας