Πρέπει να μου πήρε μόλις δυο μέρες να τελειώσω το Maestro. Ο Παπακαλιάτης είναι αυτή τη στιγμή ο καλύτερος Έλληνας τηλεοπτικός σκηνοθέτης. Το Maestro εκτός του ότι γνώρισε τεράστια επιτυχία στη χώρα μας σάρωσε αναπάντεχα και στο εξωτερικό.
Έχοντας κάνει πρεμιέρα στην πλατφόρμα στις 17 Μαρτίου 2023, η σειρά έγινε γρήγορα παγκόσμια επιτυχία, κατακτώντας μια θέση στη λίστα των κορυφαίων 10 σειρών με τις περισσότερες προβολές στο Netflix. Αυτό το επίτευγμα σηματοδότησε ένα σημαντικό ορόσημο, καθώς το Maestro in Blue έγινε η πρώτη ελληνική τηλεοπτική σειρά που κέρδισε τόσο ευρεία αναγνώριση στο Netflix.
Η σειρά ακολουθεί την ιστορία του Ορέστη, ενός ταλαντούχου μουσικού που αποσύρεται στο ειδυλλιακό νησί των Παξών για να ξαναβρεί το πάθος του για τη μουσική. Εκεί, συναντά την Κλέλια και ξετυλίγεται μια απαγορευμένη ιστορία αγάπης. Ο «Μαέστρος» υφαίνει μια περίπλοκη αφήγηση που εξερευνά θέματα αγάπης, απώλειας, δημιουργικότητας και της ανθρώπινης κατάστασης.
Ο δεύτερος κύκλος, που κυκλοφόρησε 16/05, δοκιμάζει ένα πιο αφηγηματικό στυλ βάζοντας τους ηθοποιούς να εξιστορούν συναισθήματα, αντιδράσεις και καταστάσεις με voiceover. Ψέματα δεν θα πω, στα δυο πρώτα επεισόδια με ξένισε και με κούρασε αυτή η τεχνική. Το Maestro έδειξε από τον πρώτο κι όλας κύκλο ότι είναι μια δραματική κοινωνική σειρά και έθεσε σημαντικά ζητήματα όπως η ελευθερία στον έρωτα, η ενδοοικογενειακή βία, οι οικογενειακές σχέσεις κι η τοξικότητα. Αυτά τα παρουσίασε με έναν τρόπο φυσικό εκφράζοντας έτσι τη σκοτεινή πλευρά των μικρών κοινωνιών που προτιμούν να καλύπτουν τη βρωμιά κάτω από το χαλί.
Στον δεύτερο κύκλο υπήρξε μια ανάγκη να χωρέσουν στο σενάριο όσες περισσότερες κοινωνικές φρίκες γίνεται – και όλες στην ακραία τους μορφή πράγμα που κατά τη γνώμη μου μπούκωσε λίγο το σενάριο. Για παράδειγμα, η σκηνή όπου η ζάμπλουτη σύζυγος του Ορέστη κατά κάποιο τρόπο δεν έχει τηλέφωνο στο σπίτι ούτε κάποιον να τη βοηθήσει να πάει να γεννήσει κι αναγκάζεται να γεννήσει στο πεζοδρόμιο με τη βοήθεια αγνώστων, εξαιτίας ενός φορτιστή και του πείσματός της να τα καταφέρει μόνη της ήταν υπερβολή και δεν προσέθεσε απολύτως τίποτα. Όπως επίσης και η σκηνή με τον Αντώνη που πάει στο σπίτι ενός αγνώστου που γνώρισε σε app γνωριμιών και τρώει ξύλο. Γνώμη μου.
Βέβαια, μετά το δεύτερο επεισόδιο δεν μπορούσα να περιμένω να φτάσω σπίτι να δω και τα υπόλοιπα. Οι λίγες υπερβολές του που ίσως ξέφυγαν από το μέτρο δεν επηρεάζουν το συνολικό αποτέλεσμα που θέλει το Maestro είναι μια από τις καλύτερες σειρές στο Netflix. Η σκηνοθεσία είναι καταπληκτική, οι εσωτερικές πάλες των πρωταγωνιστών καθηλωτικές και η απόδοση της ωμής πραγματικότητας αφοπλιστικά δοσμένη.
Πώς ζεις γνωρίζοντας ότι έχεις σκοτώσει έναν άνθρωπο ακόμα κι αν ήταν τέρας. Πώς ηρεμείς όταν είσαι συνένοχος σε αυτό το έγκλημα. Το έγκλημα έρχεται πάντα με την τιμωρία του. Αρχαίος νόμος αυτός. Οι εμπλεκόμενοι προσπαθούν να συνεχίσουν τις ζωές τους σαν να μην έγινε τίποτα. Ξέφυγαν από τον «κακό» Χαράλαμπο όμως δεν κατάφεραν να ξεφύγουν από τον εαυτό τους. Έτσι παραμένουν σε μια αλλαγμένη πραγματικότητα αρνούμενοι να αλλάξουν προς το καλύτερο τη ζωή τους.
Τέλος, οι συγκλονιστικές ερμηνείες των Γιάννης Τσορτέκης, της Στεφανίας Γουλιώτη, της Χάρις Αλεξίου ανέβασαν μια ήδη πολύ καλή σειρά ακόμα πιο ψηλά. Και τι να πει κανείς για τη Μαριά Καβογιάννη…
Ανυπομονούμε για τον Σεπτέμβρη!