Πώς θα επικοινωνήσουμε σωστά την απουσία μας.
Αν το ξυπνητήρι χτυπήσει και αισθανόμαστε αδιαθεσία, ανίκανοι να πάμε στη δουλειά, πώς θα το πούμε στο αφεντικό μας; Ενα μήνυμα στο WhatsApp θα ήταν ελκυστικό, όμως είναι αυτός ο καλύτερος τρόπος να το επικοινωνήσουμε;
Το 2018, 141,4 εκατομμύρια εργάσιμες μέρες χάθηκαν εξαιτίας ασθένειας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δηλαδή 4,4 ημέρες ανά εργαζόμενο. Αυτοί που ήταν πιθανότερο να καλέσουν στο γραφείο και να πουν ότι είναι άρρωστοι, ήταν γυναίκες, μεγαλύτεροι -ηλικιακά-εργαζόμενοι, άνθρωποι με χρόνιες παθήσεις, εργαζόμενοι μερικής απασχόλησης κι εκείνοι που δουλεύουν σε οργανισμούς με 500 ή περισσότερους εργαζόμενους, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Εθνικών Στατιστικών (ONS).
Ανάμεσα στους πιο συνηθισμένους λόγους απουσίας από το γραφείο είναι: ελαφριές ασθένειες όπως ο βήχας ή το κρυολόγημα, τα προβλήματα όπως ο πόνος στην πλάτη και τον λαιμό και οι διαταραχές ψυχικής υγείας συμπεριλαμβανομένου του στρες, του άγχους και της κατάθλιψης.
Πώς θα επικοινωνήσουμε καλύτερα την απουσία στον εργοδότη μας;
Τηλεφώνημα, email ή γραπτό μήνυμα
«Σε μερικές περιπτώσεις, οι εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να καλέσουν τηλεφωνικά και να προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν με τον εργοδότη, ενώ σε άλλα εργασιακά περιβάλλοντα, ένα γραπτό μήνυμα ή e-mail αρκεί. Η καλύτερη λύση είναι το τηλεφώνημα, όμως αν πραγματοποιηθεί όταν ο εργοδότης βρίσκεται εκτός γραφείο, συντάξτε e-mail», συμβουλεύει ο Μπεν Γουίλμοτ, επικεφαλής του Ιδρύματος Προσωπικού και Ανάπτυξης, CIPD.
Τι θα πούμε
«Είναι στα δικαιώματά σας να ενημερώσετε τον εργοδότη ότι είστε άρρωστοι και χρειάζεστε μερικές μέρες αναρρωτικής άδειας. Είναι καθήκον των εργοδωτών να φροντίζουν την υγεία και ευεξία των εργαζομένων και αν δεν φροντίσουν γι’αυτό, παραβιάζουν τον νόμο.
Και οι λεπτομέρειες;
Ισως παρασυρθούμε και αναφέρουμε πολλές λεπτομέρειες για την ασθένεια, με σκοπό να μην φανεί ότι την έχουμε επινοήσει. Αλλά μάλλον δεν χρειάζεται να γνωρίζουν με ακρίβεια το τι μας συμβαίνει. «Το μήνυμά σας θα πρέπει να είναι σύντομο και ξεκάθαρο. Δεν χρειάζεται να πείτε περισσότερες πληροφορίες, εκτός κι αν υπάρχει φόβος για εξάπλωση στο γραφείο, για λόγους ασφαλείας».
«Τέλος, μην περιμένετε για να πείτε στον εργοδότη ότι είστε άρρωστοι, πείτε το νωρίς για να προλάβει να συντονίσει την κάλυψη όταν θα απουσιάσετε. Δεύτερον, μην βασιστείτε σε συνάδερφο να αφήσει μήνυμα στον εργοδότη ότι θα απουσιάσετε, πείτε το εσείς».
Με πληροφορίες από Huffpost