Η Γαλλίδα σχεδιάστρια μόδας Η Γκαμπριέλ Μπονέρ «Κοκό» Σανέλ γνωστή ως Κοκό Σανέλ είχε γεννηθεί στις 19 Αυγούστου του 1883 και πέθανε στις 10 Ιανουαρίου του 1971.
Έχει χαρακτηρισθεί ως ένα από τα ομορφότερα διαμερίσματα σε ολόκληρο το Παρίσι.
Στο νούμερο 31 της ακριβής και σικάτης λεωφόρου Cambon στο Παρίσι πλήθος τουριστών κοντοστέκεται, φωτογραφίζει και φωτογραφίζεται, κλέβοντας λίγη από την αίγλη που αποπνέει, ακόμα και από απόσταση, ο ιδιωτικός χώρος της πιο διάσημης σχεδιάστριας όλων των εποχών. Της γυναίκας που εμπνεύστηκε το θρυλικό τουίντ σακάκι, που έπεισε όλες τις γυναίκες να αγαπήσουν τα παντελόνια, που δημιούργησε το εμβληματικό ταγιέρ, που μας έκανε να επανεκτιμήσουμε τη δύναμη της μονοχρωμίας ακόμα και εν έτη 2020.
Μπορεί η Κοκό Σανέλ να πέρασε μεγάλο κομμάτι από τα τελευταία χρόνια της ζωής της μέσα στην σουίτα 302 του υπερπολυτελούς ξενοδοχείου Ritz στη γαλλική πρωτεύουσα, ωστόσο, πάντα διατηρούσε το προσωπικό της διαμέρισμα στο αρχοντικό κτίριο της 31 Rue Cambon, ακριβώς πάνω από το ιστορικό ατελιέ της, το οποίο λειτουργεί μέχρι σήμερα.
Μετά τον θάνατο της, στις 10 Ιανουαρίου του 1971, και καθώς η Κοκό δεν είχε άμεσους κληρονόμους, το διαμέρισμα της πέρασε στην ιδιοκτησία του οίκου Chanel και διατηρήθηκε ανέπαφο μέχρι και σήμερα. Για τους τυχερούς που έχουν καταφέρει να περάσουν έστω και για λίγο την πόρτα αυτό του εκλεπτισμένου ναού της ομορφιάς και της μόδας, το διαμέρισμα της Κοκό θα μπορούσε να λειτουργήσει και σαν μία χρονοκάψουλα, η οποία σε μεταφέρει πίσω στη δική της εποχή, στον κρυφό της κόσμο.
Μία ματιά στους προσωπικούς της χώρους φανερώνει όλες τις μαγικές γωνιές που αυτή η σπουδαία γυναίκα διαμόρφωσε σιγά-σιγά με το δικό της γούστο και με την ασύγκριτη δική της αισθητική. Είναι γνωστό πως σχεδόν σε όλα τα δωμάτια του σπιτιού δεσπόζουν μικρά και μεγάλα αντικείμενα, αλλά ακριβά και άλλα πολύ μικρής αξίας, τα οποία συνθέτουν όλα μαζί την περίπλοκη και βαθιά ενδιαφέρουσα της μορφής που έμελλε να αλλάξει για πάντα την ιστορία της μόδας.
Αυτό που σίγουρα χαρακτηρίζει το σπίτι της Σανέλ είναι οι λιτές, γίηνες αποχρώσεις και η επιμελώς ατιμέλητη ακαταστασία, η καθηλωτική συγκέντρωση αμέτρητων αναμνηστικών, διακοσμητικών, βιβλίων, φωτιστικών και λοιπών αντικειμένων τα οποία προκαλούν μία γλυκιά, σύγχυση στον χώρο.
Τα γερμένα βιβλία στη βιβλιοθήκη, μερικά μπλοκάκια σημειώσεων αφημένα ακατάστατα σε ένα ραφάκι του γραφείου, πολλά ασημένια διακοσμητικά «στρωμένα» πάνω στο τραπέζι της τραπεζαρίας. Μιλάμε για την πιο στιλάτη ακαταστασία του κόσμου όλου. Και αυτές οι καμίλες στην κορυφή της ξύλινης βιβλιοθήκης να κοιτούν περήφανα τον μπρούτζινο καθρέφτη που κολλάνε άραγε; Τα κινέζινα, επιβλητικά παραβάν πώς δένουν τόσο αρμονικά με την Αίγυπτο και τον βαρύ, κρυστάλλινο πολυέλαιο στην οροφή; Μόνο εκείνη είχε την απάντηση και είναι γοητευτικό που την πήρε μαζί της.
Mε πληροφορίες από woman toc