Ο βρετανικός οίκος μόδας άνοιξε το πρώτο του «social κατάστημα λιανικής» την Παρασκευή στη Σενζέν
O οίκος Burberry συνεργάστηκε με τον τεχνολογικό γίγαντα της Κίνας, Tencent, για ένα πολυτελές concept store χρησιμοποιώντας αλληλεπιδράσεις και τεχνολογία των social media. Ο βρετανικός οίκος μόδας άνοιξε το πρώτο του «social κατάστημα λιανικής» την Παρασκευή στη Σενζέν, το τεχνολογικό κέντρο της Κίνας. Οι εταιρείες θέλουν να παρουσιάσουν και να αναπτύξουν την ιδέα σε όλο το δίκτυο της Burberry στην Κίνα. Ωστόσο η συνεργασία έρχεται καθώς αυξάνονται οι εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών, με τον πρεσβευτή της Κίνας στο Ηνωμένο Βασίλειο να λέει ότι οι σχέσεις έχουν «δηλητηριαστεί σοβαρά».
Το κατάστημα της Σενζέν είναι το πρώτο στάδιο της συνεργασίας Burberry-Tencent, που στοχεύει στη μεταφορά αλληλεπιδράσεων από τα social media στα φυσικά καταστήματα. «Αυτό σηματοδοτεί μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Burberry, Marco Gobbetti. «Όσον αφορά την καινοτομία γύρω από τα καταστήματα λιανικής, η Κίνα ήταν προφανώς ο ιδανικός τόπος για να φιλοξενήσει μερικούς από τους πιο ψηφιακά καταξιωμένους πελάτες πολυτελείας».
Η πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων WeChat της Tencent, που θεωρείται το WhatsApp της Κίνας, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε αυτήν τη νέα εμπειρία πελατών. Η εφαρμογή έχει περισσότερους από 1 δις χρήστες στην Κίνα. Ένα πρόγραμμα WeChat επιτρέπει στους αγοραστές να ξεκλειδώσουν αποκλειστικό περιεχόμενο και εξατομικευμένες εμπειρίες που θα μπορούν να μοιραστούν στα δικά τους social media. Όλα τα ρούχα φέρουν ετικέτες με κωδικούς QR που εμφανίζουν πληροφορίες προϊόντος στο τηλέφωνο του πελάτη κατά τη σάρωση. «Είναι ένας μοναδικός χώρος για να δοκιμάσουμε και να μάθουμε, και να τεστάρουμε την καινοτομία που μπορεί να επεκταθεί στο υπόλοιπο δίκτυο Burberry στην Κίνα», πρόσθεσε ο κ. Gobbetti.
«Η Burberry βρίσκεται ένα βήμα μπροστά στην κατανόηση της σημασίας των social media και του ηλεκτρονικού εμπορίου για τη στόχευση των Κινέζων καταναλωτών», δήλωσε ο Shaun Rein, ιδρυτής της Κίνας Research Research Group. «Πάρα πολλές μάρκες πολυτελείας επικεντρώνονται σε τούβλα και κονίαμα και την εμπειρία στο κατάστημα, ενώ οι Κινέζοι θέλουν να κάνουν αγορές στο διαδίκτυο», πρόσθεσε. Πολυτελείς μάρκες έχουν σημειώσει σημαντικές πωλήσεις στην Κίνα, καθώς οι κάτοικοι δεν μπορούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό για ακριβά ψώνια λόγω περιορισμών ταξιδιού εξαιτίας της πανδημίας. Ωστόσο, η Burberry θα μπορούσε να επηρεαστεί λόγω των αυξανόμενων πολιτικών εντάσεων μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Κίνας. Την Πέμπτη, ο πρέσβης του Πεκίνου στο Λονδίνο Λιου Σιάομινγκ δήλωσε ότι η σχέση μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Κίνας «δηλητηριάστηκε σοβαρά». Οι δύο χώρες συγκρούστηκαν πρόσφατα για ορισμένα ζητήματα, όπως η απαγόρευση της κινεζικής εταιρείας τεχνολογίας Huawei από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας 5G του Ηνωμένου Βασιλείου και ο νέος νόμος περί ασφάλειας της Κίνας που επιβλήθηκε στο Χονγκ Κονγκ. Οι Κινέζοι ενδέχεται να μποϊκοτάρουν το εμπορικό σήμα εάν το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολουθεί να υποστηρίζει το Χονγκ Κονγκ, εκτιμούν αναλυτές.
Με πληροφορίες από lifo