Πάντα στα καλά νέα υπάρχει κι ένα «αλλά»…
Ποια η ιδιαιτερότητα που έχουν τα νέα αθλητικά της Gucci, τα οποία κοστίζουν μόλις 12 δολάρια, δηλαδή 10 περίπου ευρώ;
Γίνε αστέρι, ταξίδεψε στο σύμπαν της πολυτέλειας, καβάλα τον άνεμο της υψηλής ραπτικής της Gucci χωρίς να ανοίξεις το πορτοφόλι σου. Σαν να λέμε, στα ψέματα. Virtual, η πιο μαγική λέξη των καιρών!
Η Gucci, ένας οίκος που διακόνησε το ακριβό σνίκερ όσο ελάχιστοι της haute couture, λανσάρει το πιο φτηνό και «αταξικό» της προϊόν, ένα αθλητικό πατούμενο σχεδιασμένο από τον ίδιο τον Alessandro Michele που κοστίζει μόλις 12 δολάρια. Μόνο που το συγκεκριμένο παπούτσι δεν θα μπορέσεις να το φορέσεις ποτέ, γιατί είναι ψηφιακό. Αν έχουμε καταλάβει καλά από τις περιγραφές του, γιατί αυτά τα περί επαυξημένης πραγματικότητας είναι πολύ μπερδεμένα, πρόκειται για ένα φίλτρο, για ένα παπούτσι μούφα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα social media για να ντύσεις, ας πούμε, το άβατάρ σου. Σαν να λέμε, για να ντύσεις τη διαδικτυακή σου κούκλα.
Το νέο Gucci προϊόν υλοποιήθηκε από την εταιρεία Wanna, που ειδικεύεται στην τεχνολογία μόδας, τα τριδιάστατα μοντέλα και άλλα τέτοια πράγματα εικονικής πραγματικότητας. Η Gucci είχε ξανασυνεργαστεί με την Wanna για μια εφαρμογή, ένα app, που σου επιτρέπει να «δοκιμάζεις» ψηφιακά κάποιο προϊόν Gucci πριν προχωρήσεις στην αγορά του.
Με τα εικονικά παπούτσια της, η Gucci στοχεύει το νεανικό κοινό της Gen Z, που ναι μεν παίζει την τεχνολογία στα δάκτυλα αλλά αδυνατεί για οικονομικούς λόγους να αγοράσει τα φυσικά προϊόντα του brand. Είναι η ίδια λογική που έχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που πάντα διαθέτουν ένα φτηνό μικρό μοντέλο για τους νεαρούς καταναλωτές, ελπίζοντας ότι στο μέλλον αυτοί θα πλουτίσουν και θα προτιμήσουν ένα ακριβό μοντέλο της ίδιας εταιρείας. Βusiness as usual.
Να που η επιστημονική φαντασία αλλά και η εικονική πραγματικότητα γίνονται σκέτη πραγματικότητα ενός άυλου κόσμου. Καλό είναι αυτό ή κακό; Φάτε, μάτια, ψάρια, θα έλεγαν οι παλιοί.