Οσκαρ: Πώς το Εμίλια Πέρεζ από φαβορί έφτασε στα αζήτητα

©emilia-perez-poster
POP UP TEAM
/
7 Φεβρουαρίου, 2025
/

Μοιράσου το ...

Η ταινία Εμίλια Πέρεζ αναδείχθηκε ως μία από τις πιο ηχηρές απαντήσεις του Χόλιγουντ απέναντι στη συντηρητική πολιτική ατζέντα του νεοεκλεγέντος προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει εκφραστεί ανοιχτά κατά της διαφορετικότητας. Η θριαμβευτική είσοδος της ισπανόφωνης γαλλικής ταινίας του Ζακ Οντιάρ στις υποψηφιότητες των φετινών Όσκαρ – διεκδικώντας 13 βραβεία – επιβεβαίωσε τη δέσμευση της Ακαδημίας υπέρ της συμπερίληψης και της πολυπολιτισμικότητας. Στο επίκεντρο της ταινίας βρίσκεται η τρανς Ισπανίδα ηθοποιός Κάρλα Σοφία Γκασκόν, η οποία φάνταζε ως φαβορί για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου.

Ωστόσο, μόλις λίγες ημέρες αργότερα, η δυναμική του Εμίλια Πέρεζ άρχισε να καταρρέει. Ενώ φαινόταν να διεκδικεί με αξιώσεις τα κορυφαία βραβεία, ξαφνικά η πορεία του προς την επιτυχία ανακόπηκε απότομα, με τις πιθανότητες νίκης του να μειώνονται δραματικά.

@rozwarstwienie don’t judge the entire move based on one song #emiliaperez #wicked #goldenglobes ♬ original sound – Queer Cinema: what to watch

Το φιλμ, ένα πρωτοποριακό μιούζικαλ δράσης που αφηγείται τη μεταμόρφωση ενός αδίστακτου εμπόρου ναρκωτικών σε γυναίκα με τη βοήθεια μιας δικηγόρου, προκάλεσε αντικρουόμενες αντιδράσεις. Ενώ ένα μεγάλο μέρος του κοινού το απέρριψε, η πλειοψηφία των κριτικών το αποθέωσε. Παρά τη στήριξη της Ακαδημίας, η τελική διαδρομή προς τα Όσκαρ είναι πάντα γεμάτη ανατροπές, και αυτή τη φορά το Εμίλια Πέρεζ φαίνεται να περνά από τη θέση του φαβορί σε εκείνη του αουτσάιντερ. Παράλληλα, η 52χρονη Γκασκόν, που θα γινόταν η πρώτη τρανς ηθοποιός υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, βρέθηκε στο επίκεντρο μιας θύελλας αντιδράσεων.

Η κρίσιμη καμπή ήρθε όταν επανήλθαν στην επιφάνεια αμφιλεγόμενες και ρατσιστικές τοποθετήσεις της ηθοποιού στα social media, από την περίοδο 2020-2021. Σχόλια όπως «Ο Χίτλερ είχε απλώς τις δικές του απόψεις για τους Εβραίους» και «Το Ισλάμ αποτελεί εστία μόλυνσης για την ανθρωπότητα» ή η περιγραφή του δολοφονημένου Τζορτζ Φλόιντ ως «απατεώνα τοξικομανή» έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα μηνύματα της ταινίας. Τα tweets αυτά ανασύρθηκαν από δημοσιογράφο και έγιναν viral, δημιουργώντας τεράστια ζημιά στην εικόνα της ηθοποιού, ενώ έφεραν σε δύσκολη θέση το Netflix, που είχε επενδύσει στη συγκεκριμένη παραγωγή.

Η ίδια η Γκασκόν έσπευσε να απολογηθεί δημόσια, δηλώνοντας ότι ουδέποτε υπήρξε ρατσίστρια και ότι αγωνίζεται για μια πιο δίκαιη κοινωνία. Παράλληλα, υποστήριξε πως η αρνητική δημοσιότητα αποτελεί μέρος μιας στοχευμένης επίθεσης εναντίον της, που έχει ως στόχο να την πλήξει την πιο κρίσιμη στιγμή.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η ηθοποιός έριξε ευθύνες για τις αποκαλύψεις σε άτομα που πρόσκεινται στη συνυποψήφιά της για το Όσκαρ, Φερνάντα Τόρες, αφήνοντας αιχμές για ανταγωνιστικά χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Το Χόλιγουντ, άλλωστε, δεν είναι άγνωστο σε τέτοιου είδους πρακτικές, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τις τακτικές που εφάρμοζε ο διαβόητος παραγωγός Χάρβεϊ Γουάινστιν για να προωθήσει τις ταινίες του.

@nezafilms #EmiliaPerez #cine #film #2025 #oscars #netflix #racism #lifehacks #socialnews #humanities #cinema ♬ sonido original – NezaFilms

Το Netflix, βλέποντας τον αρχικό του θρίαμβο να μετατρέπεται σε κρίση, επέλεξε να κρατήσει αποστάσεις από τη Γκασκόν, απομακρύνοντάς την από την προώθηση της ταινίας. Οι αφίσες, οι εκδηλώσεις και οι δημόσιες εμφανίσεις της πλέον δεν περιλαμβάνουν την πρωταγωνίστρια, η οποία, από την πλευρά της, δηλώνει ότι δεν έχει ενημερωθεί επισήμως για την απομόνωσή της.

Η υπόθεση αυτή είναι άλλη μία απόδειξη ότι τα Όσκαρ δεν περιορίζονται στην καλλιτεχνική αξία των ταινιών, αλλά επηρεάζονται βαθιά από πολιτικά και κοινωνικά παιχνίδια. To ερώτημα είναι ως πότε θα ξεθαύουμε παλιά tweets και δηλώσεις ηθοποιών με σκοπό να τους κάνουμε cancel. Και, όπως πάντα, ο μεγάλος χαμένος δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον κινηματογράφο.

Tags :

Μοιράσου το ...