O κόσμος θα συνεχίσει να θέλει να ταξιδεύει, αλλά θα είναι πιο επιφυλακτικός όσον αφορά στις επιλογές του, εκτιμούν οι ειδικοί για την επόμενη μέρα μετά την πανδημία.
O τουρισμός ίσως είναι ο κλάδος που θα επηρεαστεί περισσότερο από όλους μετά την πανδημία του κορονοϊού. Ειδικοί μιλησαν και αναφέρουν τα 8 σημεία που εκτιμούν ότι θα αλλάξουν.
Ο Άνταμ Μπλέικ, επικεφαλής έρευνας στο τμήμα τουρισμού του Πανεπιστημίου του Bournemouth αναφέρει πως «ο κόσμος θα συνεχίσει να θέλει να ταξιδεύει, αλλά θα είναι πιο επιφυλακτικός όσον αφορά στις επιλογές του». Και συμπλήρωσε πως δεν χρειάζεται να τους πείσει κάποιος για την ασφάλεια των ταξιδιών αλλά οι ταξιδιώτες «θα πρέπει να δουν πραγματικές αλλαγές, ώστε να γίνουν ασφαλέστερα τα ταξίδια».
Οι 8 αλλαγές λοιπόν που εκτιμούν οι ειδικοί θα είναι οι παρακάτω:
1. Αυξημένη καθαριότητα
Ο Κρίστοφερ Άντερσον, καθηγητής στο πανεπιστήμιο Cornell, εκτιμά πως «ο καθαρισμός σε κρουαζιερόπλοια και ξενοδοχεία θα πρέπει να αλλάξει». Αντισηπτικά χεριών θα βρίσκονται παντού, ενώ οι πελάτες θα πρέπει να βλέπουν τις απολυμάνσεις επιφανειών για να αισθανθούν πιο ασφαλείς.
2. Πτώση των τιμών στις κρουαζιέρες
Ο Κρίστοφερ Άντερσον εκτιμά πως οι τιμές στις κρουαζιέρες θα πέσουν το επόμενο χρονικό διάστημα αλλά και πάλι δεν θα επιλέγονται εύκολα. Η πρόκληση θα είναι στο να προσελκύσουν νέους πελάτες και προτείνει την αναδιάρθρωση των κρουαζιερόπλοιων που είναι ακόμα υπό κατασκευή, με μεγαλύτερες καμπίνες και λιγότερο κόσμο.
3. Φθηνότερα αεροπορικά και πιο άδεια τα αεροπλάνα
Ο κόσμος θα αισθάνεται πιο άνετα να ταξιδεύει μέσω αεροπλάνου, αν αυτά είναι πιο άδεια. Όπως αναφέρει ο Άντερσον, για να αλλάξει το αρνητικό κλίμα «θα πρέπει οι αεροπορικές να πετάνε με άδεια τη μεσαία θέση και αρκετά χαμηλότερες τιμές από το περσινό καλοκαίρι».
4. Πτώση και στις τιμές ξενοδοχείων
Ιστορικά, μετά την 11η Σεπτεμβρίου του 2001 και το τέλος της ύφεσης το 2009, οι τιμές των ξενοδοχείων χρειάστηκαν αρκετό χρόνο να ανακάμψουν, αναφέρει ο Φράιταγκ. Δεν περιμένει την κατάρρευση όλων των τμημάτων της αμερικανικής ξενοδοχειακής βιομηχανίας, αλλά θα υπάρξει μείωση των διαμονών που σε πολλές περιπτώσεις θα είναι αόρατη στους επισκέπτες.
5. Προτίμηση στα ξενοδοχεία, από την βραχυχρόνια μίσθωση
Οι τουρίστες θα αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια στα ξενοδοχεία, όπως τονίζει ο Άντερσον. Δεν θα προτιμούν έτσι την βραχυχρόνια μίσθωση, τύπου AirBnb, και θα «επιζητούν την ασφάλεια των πρωτοκόλλων καθαρισμού την οποία προσφέρουν τα ξενοδοχεία».
6. Οι αεροπορικές και η μεγαλύτερη ευελιξία στις κρατήσεις
Οι αεροπορικές που ήδη εφάρμοσαν μέτρα ευελιξίας στο κεφάλαιο των κρατήσεων, θα συνεχίσουν να μην είναι τόσο αυστηρές με τις ακυρώσεις και τις αλλαγές στα εισιτήρια, τουλάχιστον για κάποιο χρονικό διάστημα. Ο Άντερσον εκτιμά πως το 2021, θα επιστρέψουν στην παλιά τους πολιτική.
7. Επαγγελματικά ταξίδια σε ανάκαμψη
Οι συναντήσεις online είναι αυτή την εποχή επιβεβλημένες και παρόλο που λειτουργούν, οι εταιρείες θα συνεχίσουν να θέλουν συναντήσεις από κοντά. Τα επαγγελματικά ταξίδια ίσως αποτελέσουν ανάσα για τις αεροπορικές.
8. Προβλήματα πριν τον κορονοϊό και βιωσιμότητα
Η κρίση μπορεί να μας δείξει τον δρόμο ώστε να αντιμετωπιστούν προβλήματα που υπήρχαν πριν από αυτήν, αναφέρει ο ταξιδιωτικός παραγωγός Πίτερ Γκρίνμπεργκ. Προβλήματα όπως ο υπερτουρισμός αλλά και των επιπτώσεων του στο περιβάλλον ήταν σημαντικά θέματα και πριν την πανδημία του κορονοϊού. «Μπορούμε να επιστρέψουμε σε αυτό με πολύ πιο υπεύθυνο και ηθικό τρόπο όταν η κρίση τελειώσει», λέει ο Γκρίνμπεργκ.
Mε πληροφορίες από CNN
Aν θέλεις να μαθαίνεις πρώτος τα νέα: