Ο ύπνος μπορεί να μας προετοιμάσει για μια παραγωγική μέρα, μπορεί όμως και να μας προγραμματίσει για μια πιο ευτυχισμένη ζωή.

Το μυστικό για έναν καλό νυχτερινό ύπνο που θα σε κάνει πιο ευτυχισμένη και θα βελτιώσει την ποιότητα της ζωής σου δε σχετίζεται απλώς με το πόσες ώρες κοιμάσαι. Εξαρτάται και από την ποιότητα του ύπνου σου.

Η θεωρία
Ο λιγοστός ύπνος δε μας κάνει καλό. Σε μελέτη του 2009, σε διαφορετικές ομάδες δόθηκαν διαφορετικές ώρες ύπνου για ένα δεκαπενθήμερο: 8 ώρες, 6, 4 και απόλυτη στέρηση ύπνου. Οι άνθρωποι που κοιμόντουσαν 6 ώρες τη μέρα για 10 ημέρες είχαν αντίστοιχη μείωση απόδοσης με τους ανθρώπους που δεν κοιμήθηκαν καθόλου για μία μέρα.

Όταν το 1997 ο David Dinges με τους συνεργάτες του υπέβαλαν συμμετέχοντες σε μελέτη σε στέρηση ύπνου, εκείνοι που κοιμόντουσαν λιγότερες από 8 ώρες παρουσίασαν αδύνατη μνήμη, μειωμένη ικανότητα λήψης αποφάσεων και έντονη κάμψη της συγκέντρωσής τους. Ο πολύ λίγος ύπνος έχει, επίσης, σχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο για τροχαία ατυχήματα, κακή απόδοση στη δουλειά και προβλήματα με τις σχέσεις και τη διάθεση.

Σε άλλη έρευνα του 2005 συμπεραίνεται πως η αϋπνία συχνά πηγαίνει χέρι χέρι με την κατάθλιψη και το άγχος και αυξάνει τον κίνδυνο για διαταραχές της διάθεσης. Όμως, παίζει ρόλο και η ποιότητα του ύπνου. Το 2010 επιστήμονες βρήκαν πως ο καλής ποιότητας οδηγεί σε πιο θετικά συναισθήματα και σκέψεις.

Η αποστολή σου
Σκέψου θετικά: Σε μελέτη του 2013 από το Πανεπιστήμιο Cornell διαπιστώθηκε πως η θετική αντιμετώπιση στη ζωή σχετίζεται με τη βελτιωμένη ποιότητα ύπνου.

Κοιμήσου σε σκοτεινό δωμάτιο: Όταν κοιμόμαστε με φως, είτε από φωτάκι νυχτός, είτε από αναμμένη οθόνη τηλεόρασης, είτε από υπολογιστή, μειώνονται τα επίπεδα της μελατονίνης, της ορμόνης του ύπνου.

Απόφυγε τον εκνευρισμό και την αναστάτωση πριν από τον ύπνο: Άνθρωποι που τους έδειξαν σκληρές εικόνες την ώρα του ύπνου είχαν έντονες αντιδράσεις τόσο πριν όσο και μετά τον ύπνο, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Neuroscience το 2012

 

 

Με πληροφορίες από shape.gr