Νέοι κανόνες για τους κωδικού πρόσβασης του Netflix. Τι αλλάζει και τι πρέπει να γνωρίζετε

Wikimedia Commons / stockcatalog
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ
/
2 Φεβρουαρίου, 2023

Το Netflix αναμένεται να εφαρμόσει τους νέους του κανόνες σχετικά με την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης στις ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του 2023 μετά από πρόσφατες δοκιμές σε χώρες της Λατινικής Αμερικής. Οι αλλαγές αυτές θα περιορίσουν τους συνδρομητές από το να μοιράζονται έναν λογαριασμό με άτομα εκτός νοικοκυριού και τώρα η διάσημη πλατφόρμα streaming έχει αρχίσει να αποκαλύπτει λεπτομερώς πώς ακριβώς θα εφαρμόσει τις αλλαγές.

Σε επιστολή προς τους μετόχους του τον περασμένο μήνα, το Netflix είπε ότι αναμένει να διαθέσει την κοινή χρήση λογαριασμών επί πληρωμή «ευρύτερα» προς το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2023. Ο streamer εκτιμά ότι περισσότερα από 100 εκατομμύρια νοικοκυριά μοιράζονται λογαριασμούς, κάτι που «υπονομεύει τη μακροχρόνια ικανότητα επένδυσης και βελτίωσης του Netflix».

Τα στελέχη εξήγησαν στην επιστολή ότι αναμένουν από ορισμένους χρήστες να ακυρώσουν τους λογαριασμούς τους όταν ξεκινήσει η κοινή χρήση επί πληρωμή, αλλά ταυτόχρονα πολλοί από όσους μοιράζονται λογαριασμούς θα ανοίξουν δικά τους accounts. Ο τρόπος με τον οποίο θα επιβληθεί η πληρωμένη κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης και πόσο θα κοστίσει, δεν έχει γνωστοποιηθεί ακόμη.

Το Netflix ψάχνει συνεχώς τρόπους για να καταπολεμήσει την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης, συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας επαλήθευσης σύνδεσης το 2021 και της χρήσης υπολογαριασμών για άτομα που ζουν εκτός νοικοκυριού το 2022. Το τελευταίο δοκιμάστηκε στη Χιλή, την Κόστα Ρίκα και το Περού. Το Netflix φαίνεται ότι κυκλοφόρησε νέους κανόνες για την κοινή χρήση λογαριασμών σε αυτές τις χώρες, την προηγούμενη εβδομάδα.

Συγκεκριμένα, οποιοσδήποτε βρίσκεται στο σπίτι του κατόχου του λογαριασμού – που αναφέρεται ως η “κύρια τοποθεσία” του – μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτόν τον λογαριασμό Netflix. Όσοι βρίσκονται εκτός σπιτιού θα πρέπει να χρησιμοποιούν τους δικούς τους λογαριασμούς.

Οι κάτοχοι λογαριασμού θα πρέπει να ορίσουν την κύρια τοποθεσία τους ενώ είναι συνδεδεμένοι στο Netflix από μια τηλεόραση συνδεδεμένη στο Wi-Fi του σπιτιού τους. Στη συνέχεια, όσες συσκευές είναι συνδεδεμένες στο δίκτυο Wi-Fi στην κύρια τοποθεσία θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στον λογαριασμό Netflix του κατόχου, ενώ οι συσκευές που προσπαθούν να αποκτήσουν πρόσβαση στον λογαριασμό από οποιαδήποτε άλλη τοποθεσία ενδέχεται να αποκλειστούν. Εάν ένας κάτοχος λογαριασμού δεν ορίσει την κύρια τοποθεσία του, το Netflix θα χρησιμοποιεί αυτόματα τις διευθύνσεις IP, τα IDs των συσκευών και τη δραστηριότητα του λογαριασμού του.

Μόλις οριστεί μια κύρια τοποθεσία, οι χρήστες του Netflix καλούνται να «παρακολουθήσουν κάτι τουλάχιστον μία φορά κάθε 31 ημέρες», προκειμένου να διατηρήσουν τις συσκευές τους συνδεδεμένες με την τοποθεσία. Προκειμένου να μοιραστεί τον λογαριασμό Netflix με κάποιον εκτός της κύριας τοποθεσίας, η εταιρεία λέει ότι ο κάτοχος του λογαριασμού μπορεί να προσθέσει ένα επιπλέον μέλος στον λογαριασμό του με μια μικρή χρέωση.

Οι χρήστες του Netflix σε αυτές τις τρεις χώρες ενδέχεται επίσης να αποκλειστούν από ορισμένες συσκευές, εάν προσπαθήσουν να αποκτήσουν πρόσβαση στην πλατφόρμα ενώ ταξιδεύουν ή αφού μετακομίσουν. Σε αυτήν την περίπτωση, το Netflix λέει ότι «οι χρήστες θα πρέπει είτε να δουν κάτι πριν φύγουν από την κύρια τοποθεσία τους, έτσι ώστε να δημιουργήσουν μια “αξιόπιστη συσκευή” είτε να ζητήσουν έναν προσωρινό κωδικό για να επαληθεύσουν τη συσκευή τους και να συνεχίσουν να παρακολουθούν το Netflix για 7 συνεχόμενες ημέρες».

Αυτές οι κινήσεις του Netflix για την αντιμετώπιση της κοινής χρήσης κωδικων πρόσβασης, είναι μια αλλαγή από την προηγούμενη στάση της εταιρείας. Ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος Reed Hastings (παραιτήθηκε τον περασμένο μήνα) είπε το 2016 ότι το Netflix δεν θα χρεώνει τους χρήστες για την κοινοποίηση των κωδικών τους. Αντίθετα, αποκάλεσε την κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης «κάτι με το οποίο πρέπει να μάθουμε να ζούμε», αναφέρει το CNBC.

Ο Hastings επίσης δεν ήταν ποτέ λάτρης των διαφημίσεων, αποκαλώντας τες απόσπαση της προσοχής από την ψυχαγωγία που παρέχει η υπηρεσία. Όμως, τον Νοέμβριο του 2022, το Netflix κυκλοφόρησε ένα βασικό πακέτο, το οποίο περιλαμβάνει κατά μέσο όρο 4 έως 5 λεπτά διαφημίσεις ανά ώρα. Οι χρήστες αυτού του πακέτου δεν έχουν επίσης πρόσβαση στην πλήρη βιβλιοθήκη του Netflix.

Tags :

Μοιράσου το ...

popup-logo-white

Διαπιστευμένο Μέλος στο Μητρώο Online Media του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης