Όταν διαταράσσεται το πρόγραμμα του ύπνου λόγω ενός μεγάλου ταξιδιού ή όταν αλλάζετε ζώνη ώρας, το βιολογικό ρολόι «αποσυντονίζεται», με αποτέλεσμα να έχετε jet lag.Τα συμπτώματά του μπορεί να είναι κόπωση, αϋπνία ή διαταραχές στον ύπνο, μυϊκοί πόνοι, πονοκέφαλος και αδυναμία συγκέντρωσης.

Δείτε παρακάτω  5 εύκολους τρόπους για να φτάσετε ξεκούραστοι στον προορισμό σας. >> 

1. Ρυθμίστε το μπλε φως στο τηλέφωνό σας: Σύμφωνα με έρευνες το μπλε φως που εκπέμπεται από τις οθόνες που χρησιμοποιούμε, θέτει τον οργανισμό σε εγρήγορση. Περιορίστε την έκθεση σε κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες και υπολογιστές ή μειώστε την ένταση του μπλε φωτός από τις ρυθμίσεις.

2. Αποφύγετε το κρύωμα: Το jet lag επιδεινώνεται από το κρύωμα.Όταν τα ρινικά περάσματα στεγνώσουν από το ταξίδι, είναι πιο πιθανό να αρρωστήσετε, γιατί χάσατε την πρώτη γραμμή άμυνας του οργανισμού. Προκειμένου να μην αντιμετωπίσετε τέτοια προβλήματα, δοκιμάστε μία θεραπεία που σκοτώνει τους ιούς και τα βακτήρια.

3. Δώστε έμφαση στη διατροφή: Προσπαθήστε να μην καταναλώνετε τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά την ημέρα της πτήσης, αλλά και κατά την άφιξή σας στον προορισμό. Αντίθετα, προτιμήστε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και μελατονίνη. Η πρωτεΐνη θα σας βοηθήσει να παραμείνετε σε εγρήγορση ενώ η μελατονίνη θα συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του βιολογικού σας ρολογιού.

4. Πίνετε άφθονο νερό: Οι μεγάλες πτήσεις σας αφυδατώνουν και γι αυτό ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε, είναι να ξεκινήσετε την ενυδάτωση από νωρίς. Ακόμα και τη νύχτα πριν φύγετε, αυξήστε την πρόσληψη νερού και αποφύγετε το αλκοόλ και την καφεΐνη, που μπορούν να διαταράξουν τον ύπνο. Στη συνέχεια, καθώς βρίσκεστε στον δρόμο προς το αεροδρόμιο, πιείτε ένα μπουκάλι νερό. Ξαναγεμίστε το μπουκάλι σας αφού περάσετε τον έλεγχο, προκειμένου να καταναλώνετε επαρκείς ποσότητες υγρών καθόλη τη διάρκεια της πτήσης.

5. Πηγαίνετε μια βόλτα αφού προσγειωθείτε: Αφού κάθεστε αρκετές ώρες κατά τη διάρκεια της πτήσης, όταν βγείτε από το αεροπλάνο είναι σημαντικό να κινηθείτε. Κάτι τέτοιο θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε τους μυς σας και να γνωρίσετε τη νέα τοποθεσία. Μην ξεχνάτε ότι ο κύκλος μέρας και νύχτας είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την ρύθμιση του βιολογικού ρολογιού. Για αυτό προσπαθήστε να περάσετε χρόνο σε εξωτερικούς χώρους και να απολαύσετε τον ήλιο.

 

Πηγή: mindbodygreen.com , onmed.gr