Αν μετά από μια κουραστική μέρα χαλαρώνετε με ένα ποτήρι κρασί, ωφελείτε πολλαπλώς την υγεία σας.

 Πλήθος επιστημονικών ερευνών έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η μέτρια κατανάλωση κρασιού προστατεύει από αρκετές παθήσεις, μεταξύ των οποίων η στεφανιαία νόσος.

Ειδικά στην Ελλάδα, όπου η αμπελουργία είναι πολύ διαδεδομένη, η οινοποσία αποτελεί σημαντικό κομμάτι της διατροφικής κουλτούρας.

Δείτε παρακάτω τα οφέλη για την υγεία από την καθημερινή κατανάλωση κρασιού. >> 

1. Ενισχύει το ανοσοποιητικό: Αν και δεν μπορεί να υποκαταστήσει μια υγιεινή διατροφή πλούσια σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, το κρασί είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που αυξάνουν την «καλή» HDL χοληστερόλη και ενισχύουν το ανοσοποιητικό. Η καλή χοληστερόλη προλαμβάνει το σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας στις αρτηρίες, που ευθύνεται για εμφράγματα και εγκεφαλικά.

2. Βοηθά στη διαχείριση του βάρους: Έρευνες έχουν δείξει ότι η ρεσβερατρόλη του κρασιού προλαμβάνει την πρόσληψη βάρους. Πειράματα σε ποντίκια έδειξαν ότι μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά, όταν συνδυάστηκε με ρεσβερατρόλη, οδήγησε σε μειωμένη κατά 40% πρόσληψη βάρους.

3. Δυναμώνει την καρδιά: Η ρεσβερατρόλη του κόκκινου κρασιού ωφελεί την καρδιά. Οι τανίνες έχουν προστατευτική δράση έναντι της καρδιακής νόσου. Μελέτη του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ με τη συμμετοχή ανδρών με υπέρταση, έδειξε ότι η μέτρια κατανάλωση κρασιού μείωσε κατά 30% τον κίνδυνο εμφράγματος.

4. Δυναμώνει τα οστά: Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ενός ποτηριού κρασιού την ημέρα προστατεύει από την οστεοπόρωση τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση.

5. Ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου: Η εγκεφαλική λειτουργία φθίνει με την πάροδο των ετών. Μελέτη του Πανεπιστημίου της Κολούμπια διαπίστωσε ότι όσοι έπιναν αλκοόλ με μέτρο επιβράδυναν την γνωστική έκπτωση συγκριτικά με όσους δεν έπιναν.

6. Ωφελεί την όραση: Μελέτες έχουν δείξει ότι η μέτρια κατανάλωση κρασιού ωφελεί μακροπρόθεσμα την όραση. Μία εξ αυτών βρήκε ότι όσοι έπιναν μέτριες ποσότητες αλκοόλ είχαν 32% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καταρράκτη. Μάλιστα όσοι έπιναν κρασί ήταν 43% λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν καταρράκτη συγκριτικά με όσους έπιναν μπύρα.

7.Βελτιώνει τη διάθεση: Το αλκοόλ προκαλεί την απελευθέρωση νευροδιαβιβαστών όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη. Μελέτη για τη μεσογειακή διατροφή έδειξε ότι άνδρες και γυναίκες που έπιναν 2-7 ποτήρια κρασιού την εβδομάδα ήταν λιγότερο επιρρεπείς στην κατάθλιψη συγκριτικά με όσους δεν έπιναν.

8. Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου: Η ρεσβερατρόλη του κόκκινου κρασιού έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Αυστραλιανή μελέτη έδειξε ότι οι γυναίκες που έπιναν ένα ποτήρι κρασιού κάθε βράδυ είχαν 50% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο στις ωοθήκες συγκριτικά με τις γυναίκες που δεν έπιναν κρασί.

Πηγή: thehealthy.com, onmed.gr