Οι δράσεις του αυτές οφείλονται στη μεγάλη ποικιλία θρεπτικών συστατικών που περιέχει, όπως σάκχαρα, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που παρέχουν πολλά οφέλη στον οργανισμό μας.

Ποια είναι η θρεπτική αξία του μελιού;

1. Το μέλι αποτελείται κυρίως από απλούς υδατάνθρακες (φρουκτόζη και γλυκόζη) στους οποίους οφείλεται και η γλυκύτητά του. Τα σάκχαρα αυτά απορροφώνται άμεσα από τον οργανισμό, καθιστώντας το μια ιδανική τροφή για άμεση ενέργεια.

2. Περιέχει μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, φώσφορο και νάτριο με σημαντικό ρόλο στην υγεία των οστών και των κυττάρων. Επίσης, η περιεκτικότητά του σε σίδηρο και χαλκό αυξάνει το ποσοστό της αιμοσφαιρίνης, μειώνοντας την αναιμία, κυρίως στα παιδιά .

3. Έχει αντιοξειδωτική δράση λόγω των φλαβονοειδών και των φαινολικών ενώσεων που περιέχει.

4. Περιέχει βιταμίνες Β1, Β2, C, Α και οργανικά οξέα με μεγάλη σημασία για τη διατροφή.

5. Το μέλι, λόγω των ενζύμων που περιέχει, συμβάλει στη διάσπαση των βλαβερών για τον οργανισμό ελευθέρων ριζών.

6. Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, αντισηπτική, αντικαρκινική και καρδιοπροστατευτική δράση.

Το μέλι περιέχει περίπου 15 γραμμάρια υδατανθράκων, καθόλου λίπους και 1 κουταλιά της σούπας μέλι αποδίδει περίπου 64 θερμίδες.

 

Ευχαριστούμε πολύ την Βάλια Γρηγορίου- MSc Κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο