Οι ξηροί καρποί είναι μια τροφή που ειδικά τώρα στις γιορτές των Χριστουγέννων, καταναλώνονται σε μεγαλύτερες ποσότητες. Είναι πολύ καλή πηγή ενέργειας και θρεπτικών συστατικών, ενώ επίσης, είναι ιδιαίτερα ωφέλιμοι για την υγεία μας. Συγκεκριμένα, οι ξηροί καρποί:

• Είναι πλούσιοι σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες, αντιοξειδωτικά, φυτικές ίνες, ασβέστιο, φώσφορο, βιταμίνες Α και Ε και ψευδάργυρο.
• Είναι ωφέλιμοι για τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα.
• Προστατεύουν από την εμφάνιση καρκίνου
• Έχουν καρδιοπροστατευτική δράση
• Συμβάλλουν στη μείωση των τριγλυκεριδίων, της ολικής και της LDL χοληστερόλης
• Είναι σημαντική πηγή φυλλικού οξέως, το οποίο όταν ληφθεί από εγκύους, μειώνει το ποσοστό των γενετικών ανωμαλιών.
Όμως, επειδή οι ξηροί καρποί έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, αποδίδουν πολλές θερμίδες.
Επίσης, επιλέγουμε ανάλατους ξηρούς καρπούς, γιατί η αυξημένη κατανάλωση αλατιού μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση υγρών και υπέρταση.
Επομένως, οι ξηροί καρποί δεν πρέπει να λείπουν από μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, καθώς πρόκειται για μια πολύ θρεπτική τροφή, αλλά θα πρέπει να δίνουμε προσοχή στην ποσότητα που καταναλώνουμε.

Ενδεικτικά:

Να προσθέσω αυτό:
Αμύγδαλα: 30γρ περιέχουν 165 θερμίδες, 13γρ λίπος
Φουντούκια: 30γρ περιέχουν 176 θερμίδες, 18γρ λίπος
Φυστικια: 30γρ περιέχουν 160 θερμίδες, 12,5γρ λίπος
Καρύδια: 30γρ περιέχουν 185 θερμίδες, 20γρ λίπος
Πεκαν: 30γρ περιέχουν 195 θερμίδες, 21 γρ λίπος

 

Ευχαριστούμε την Βάλια Γρηγορίου, Κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο