Τα φετινά Χριστούγεννα είναι διαφορετικά από τα προηγούμενα, καθώς η πανδημία του κορονοϊού έχει επηρεάσει δυστυχώς αυτές τις γιορτινές μέρες.

Οι οικογενειακές συγκεντρώσεις μπορεί να είναι μια ευκαιρία να συναντηθούμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, αλλά θα πρέπει να το κάνουμε με προσοχή και ασφάλεια. 

Όσον αφορά τη διατροφή των Χριστουγέννων κατά τη διάρκεια του Covid-19 πρέπει να προσέξουμε τα εξής:

• Ετοιμάζουμε ένα μικρό οικογενειακό τραπέζι τις ημέρες των γιορτών και το απολαμβάνουμε μόνο με τα άτομα που μένουμε στο ίδιο σπίτι
• Μαγειρεύουμε παραδοσιακά Χριστουγεννιάτικα φαγητά, τιμώντας τα έθιμα και τα προσφέρουμε και σε άτομα που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη
• Μπορούμε να διοργανώσουμε ένα διαδικτυακό γεύμα με φίλους και συγγενείς.
• Προσέχουμε την ποσότητα του φαγητού που θα καταναλώσουμε αυτές τις ημέρες. Στο Χριστουγεννιάτικο γεύμα μπορούμε να φάμε την παραδοσιακή γαλοπούλα με λίγη γέμιση, άφθονη σαλάτα και 1-2 φέτες ψωμί
• Η πολύωρη παραμονή στο σπίτι μπορεί να μας οδηγήσει σε τάσεις υπερφαγίας και τσιμπολογήματος ειδικά τώρα που είμαστε συνεχώς εκτεθιμένοι στα χριστουγεννιάτικα γλυκά.
Φροντίζουμε να έχουμε πάντα εύκαιρα υγιεινά σνακ, όπως κομμένα φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς.
Αν δεν μπορούμε να αντισταθούμε στα γλυκά, επιλέγουμε 1 μελομακάρονο ή 1 μικρό κουραμπιέ.
• Αλκοόλ: Παρόλο που δεν θα βγούμε έξω να γιορτάσουμε αυτές τις μέρες, η παραμονή μας στο σπίτι μπορεί να μας οδηγήσει στην υπερκατανάλωση αλκοόλ. Γι΄αυτό, προσπαθούμε να μην ξεφύγουμε πάνω από 1-2 ποτηράκια κρασί ή μπύρα.
• Βγαίνουμε για περπάτημα, κάνουμε γυμναστική στο σπίτι, ασχολούμαστε με τις δουλειές του σπιτιού και μαγειρεύουμε. Έτσι, βελτιώνουμε τη διάθεσή μας, περνάμε ευχάριστα την ώρα μας, ενώ ταυτόχρονα καίμε θερμίδες.

 

Ευχαριστούμε πολύ την Βάλια Γρηγορίου, Κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο