Έχοντας μπει στο εορταστικό κλίμα των Χριστουγέννων αυτές τις μέρες, σκεφτόμαστε τι θα ετοιμάσουμε για τα γιορτινά τραπέζια.Όμως, εκτός από το φαγητό, ας δούμε ποια είναι τα ροφήματα και τα ποτά που καταναλώνουμε τις γιορτινές αυτές ημέρες, καθώς και τι θερμίδες κρύβουν καθένα από αυτά:

Ροφήματα:
• Τσάι: Το ζεστό αρωματικό τσάι μπορεί να μας χαλαρώσει και να μας ζεστάνει χωρίς να μας επιβαρύνει με θερμίδες
• Ζεστή σοκολάτα: Περιέχει περισσότερες θερμίδες από το γάλα με κακάο χωρίς ζάχαρη. 1 ποτήρι περιέχει περίπου 250 θερμίδες
• Καφές: Ο καφές δεν περιέχει θερμίδες. Αν όμως, προσθέσουμε ζάχαρη, τότε οι θερμίδες αυξάνονται κατά περίπου 20 θερμίδες για κάθε κουταλάκι του γλυκού.
Στην περίπτωση του καπουτσίνο, το αφρόγαλα μας προσθέτει αυτομάτως περισσότερες από 100 θερμίδες
• Ζεστό γάλα με μέλι και κανέλα: Ένα χαλαρωτικό, θρεπτικό και πολύ νόστιμο ρόφημα. Αν επιλέξουμε γάλα 1,5% με 1 κ.γ. μέλι, το ρόφημα αυτό θα μας δώσει περίπου 140 θερμίδες
• Αναψυκτικά ή χυμοί με ζάχαρη: Κάθε ποτήρι έχει περίπου 100-150 θερμίδες, οι οποίες προέρχονται από τη ζάχαρη. Γι’ αυτό, επιλέγουμε τη light εκδοχή τους και στην περίπτωση των χυμών, επιλέγουμε φρούτα ή φυσικό χυμό.
Ποτά:
• Ζεστό κρασί: Είναι το αγαπημένο ποτό των γιορτών. 1 ποτήρι (118mL) κόκκινο ξηρό ή ροζέ κρασί περιέχει περίπου 85 θερμίδες
• Τις πιο βραδινές ώρες συνήθως καταναλώνουμε βότκα, ουίσκι ή τζιν. Μια μερίδα από αυτά τα ποτά (45mL) περιέχει 107 θερμίδες
• Λικέρ: Συνήθως σερβίρονται πριν αλλά και μετά το φαγητό, αλλά παρά το μικρό μέγεθος της μερίδας τους, προσθέτουν 180 θερμίδες

 

Ευχαριστούμε πολύ την Βάλια Γρηγορίου, Κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο