Η απάντηση είναι ΝΑΙ ! Το να ακολουθείς ένα σωστό και υγιεινό τρόπο διατροφής, δε σημαίνει απαραίτητα να στερείσαι τις μικρές απολαύσεις της ζωής.

Η κατανάλωση αλκοόλ απλώς θα πρέπει να γίνεται με ΜΕΤΡΟ. Η συνιστώμενη ποσότητα είναι 1 ποτήρι για τις γυναίκες και 2 για τους άντρες την ημέρα.
Το κρασί είναι ένα από τα αλκοολούχα ποτά με τις λιγότερες θερμίδες, αναλόγως βέβαια την ποικιλία, καθώς η περιεκτικότητα σε αλκοόλ και τα σάκχαρα διαφέρουν.
Κατά βάση, τα λευκά ξηρά κρασιά έχουν τις λιγότερες θερμίδες καθώς τείνουν να έχουν σχετικά χαμηλά επίπεδα αλκοόλ και υπολειμματικών σακχάρων. Ακολουθούν τα ροζέ ενώ τα κόκκινα τείνουν να έχουν περισσότερες θερμίδες. Τα γλυκά και ημίγλυκα κρασιά αντιμετωπίζονται ξεχωριστά καθώς συνήθως οι αυξημένες ποσότητες σακχάρων τα κατατάσσουν στις υψηλότερες θέσεις περιεκτικότητας θερμίδων.

Εκτός από το σχετικά χαμηλό θερμιδικό φορτίο, το κρασί, ειδικά το κόκκινο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά συστατικά όπως πολυφαινόλες που βοηθούν στην υγεία της καρδιάς.
Συγκεκριμένα η μέτρια κατανάλωση κρασιού μπορεί να:

• Προστατεύσει ενάντια στον κίνδυνο του μυοκαρδίου
• Αυξήσει την καλή χοληστερόλη (HDL)
• Εμποδίσει την οξείδωση της κακής χοληστερόλης (LDL)

 

 

Ευχαριστούμε πολύ την Βαλια Γρηγορίου, Κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο