Τι διαφορά έχει η vegan από τη vegetarian διατροφή;  Εσύ γνώριζες πως υπάρχουν τουλάχιστον 6 είδη χορτοφαγικής διατροφής;

Ας δούμε ποια είναι αυτά:

 Vegetarian διατροφή: Αποκλεισμός του κρέατος & του ψαριού - μπορεί να καταναλώνονται αυγά & γαλακτοκομικά προϊόντα, δηλαδή:
- Lacto-ovo-vegetarian: Περιλαμβάνει αυγά & γαλακτοκομικά προϊόντα 
- Lacto-vegetarian: Περιλαμβάνει μόνο γαλακτοκομικά , αλλά όχι αυγά
- Ovo-vegetarian: Περιλαμβάνει αυγά, όχι όμως και γαλακτοκομικά προϊόντα
- Pesco-vegetarian: Ακολουθείται κάποιο από τα παραπάνω πρότυπα vegetarian διατροφής αλλά, επιπλέον, καταναλώνεται και ψάρι 
- Vegan: Αποκλεισμός όλων των τροφίμων ζωικής προέλευσης - ακόμη & το μέλι ενδεχομένως 
- Raw (ωμοφαγική) vegan: Είναι βασισμένη σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια, καρπούς & σπόρους ενώ τα ωμά τρόφιμα κατέχουν το 70 εώς και 100% των ημερήσιων θερμίδων.

Όποιο από τα παραπάνω πρότυπα κι αν επιλέξει κανείς, τα οφέλη της χορτοφαγικής διατροφής για την υγεία μας - αλλά ταυτόχρονα και για τον πλανήτη- είναι αδιαμφισβήτητα!

Αν ακολουθείς ήδη ή σκέφτεσαι το ενδεχόμενο να υιοθετήσεις μία χορτοφαγική διατροφή, συμβουλέψου έναν έμπειρο Διαιτολόγο- Διατροφολόγο! Έτσι μπορείς να μάθεις τα σημεία-κλειδιά που πρέπει να προσέχεις ώστε να είναι ισορροπημένη η διατροφή σου, ακόμη κι αν το κρέας λείπει από αυτή!

 

Ευχαριστούμε πολύ την Βάλια Γρηγορίου, Κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο