Σύμφωνα με έκθεση του Independent, οι ταξιδιωτικοί προορισμοί φαίνεται να αλλάζουν και αυτό λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Μεταξύ άλλων χωρών, το Βέλγιο, η Σλοβενία και η Πολωνία προβάλλονται ως οι πιο δημοφιλείς μελλοντικοί προορισμοί διακοπών. Εκτιμάται επίσης ότι παραθεριστές θα εναλλάσσουν, εφεξής, παραδοσιακούς καλοκαιρινούς προορισμούς όπως η Ελλάδα και η Μαγιόρκα, καθώς οι θερμοκρασίες συνεχίζουν να αυξάνονται.
Ειδικότερα, η έκθεση “Sustainable Future for Travel”, η οποία εκπονήθηκε από την Intrepid, τη μεγαλύτερη ταξιδιωτική εταιρεία στον κόσμο με πιστοποίηση B-Corp, σε συνεργασία με τον οργανισμό πρόβλεψης The Future Laboratory, περιγράφει πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν οι διακοπές μέχρι το 2040, αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα.
Η έκθεση προβλέπει ότι, αν δεν αλλάξουν τα πράγματα, οι χαμηλοί προορισμοί που είναι σήμερα δημοφιλείς στους τουρίστες, όπως οι Μαλδίβες και η Τζακάρτα, θα βυθιστούν σχεδόν πλήρως μέχρι το 2050.
Η άνοδος του υδραργύρου θα μπορούσε επίσης να βάλει τέλος στις επισκέψεις στη Λαπωνία, καθώς το χιόνι θα γίνεται πιο αραιό στο έδαφος, ενώ οι ιδανικοί περίοδοι για σκι ολοένα και θα μικραίνουν.
Οι τουριστικοί πόροι και η τοπική οικονομία
«Μέχρι το 2040, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εφαρμόσουν κανονισμούς για τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις, ώστε να διασφαλίσουν ότι η πλειονότητα των χρημάτων που ξοδεύουν οι τουρίστες σε έναν προορισμό παραμένει στην τοπική οικονομία», αναφέρεται στην έκθεση.
«Αυτό θα ανοίξει το δρόμο για μια πιο δίκαιη και αμοιβαία επωφελή σχέση μεταξύ των ταξιδιωτών και των κοινοτήτων που επισκέπτονται, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των ντόπιων» τονίζεται.
Το αποτύπωμα άνθρακα
Η ανάλυση Sustainable Future for Travel προβλέπει ότι η παρακολούθηση του αποτυπώματος άνθρακα θα γίνει “ακόμη πιο εξατομικευμένη χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη”.
“Οι ταξιδιώτες θα καταγράφουν καθημερινά τις εκπομπές και θα παρακολουθούν τις ταξιδιωτικές μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο για να μειώσουν το αποτύπωμά τους ώστε να επιτύχουν τους ατομικούς στόχους για τον άνθρακα” αποσαφηνίζεται.
Στο μέλλον, υπολογίζεται ότι οι άνθρωποι θα κλείνουν διακοπές και ταξιδιωτικές εμπειρίες με βάση την κοινωνική εμπειρία και όχι το ξενοδοχείο ή τον προορισμό, προβλέπει η έρευνα.