Έρευνα δίνει τη θλιβερή πρωτιά της αγένειας στους Έλληνες οδηγούς, αφού επιβεβαιώνει ότι οι βρισιές και τα άσκοπα κορναρίσματα είναι μερικά μόνο από τα βασικά στοιχεία της οδήγησης στους ελληνικούς δρόμους.
Η Ελλάδα είναι στην πρώτη θέση, με μέσο όρο 2,5% των οδηγών να έχει αγενή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Ακολουθεί η Ιταλία, με 2,2%, ενώ τα ποσοστά και των δύο χωρών είναι αυξημένα κατά 0,2% σε σύγκριση με το 2017, σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας IPSOS σε δείγμα 12.418 ατόμων ηλικίας 15 ετών και πάνω, σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
Η εξύβριση την ώρα της οδήγησης αποδεικνύεται ελληνικό φαινόμενο. Η χώρα μας είναι στην πρώτη θέση της κατάταξης με 71%, ενώ ακολουθούν Γαλλία (69%), Ιταλία και Γερμανία (65%). Πολλοί δεν μένουν στις βρισιές, αφού το 22% έχει την τάση να κατεβαίνει από το όχημα για την επίλυση διαφορών, ποσοστό που φέρνει τους Έλληνες οδηγούς στην τρίτη θέση πίσω από τους Πολωνούς (36%) και τους Ιταλούς (27%).
Την τιμητική της έχει και η κόρνα στους ελληνικούς δρόμους, αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχουν οι Έλληνες οδηγοί τα πρωτεία, αλλά η Ισπανία. Εκεί, το 66% των οδηγών δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει την κόρνα οδηγώντας, ενώ ακολουθούν η Ελλάδα και το Βέλγιο με ποσοστό 63%.
Σε ό,τι αφορά την προδιάθεση στην επιθετική συμπεριφορά, οι Ισπανοί είναι ξανά πρώτοι (89%), με δεύτερους τους Ιταλούς (88%), ενώ ακολουθούν στην Τρίτη θέση οι Έλληνες και οι Ιταλοί (87%).
Οδήγηση στη ΛΕΑ, κινητό και μη τήρηση αποστάσεων
Πέρα από τα προβλήματα συμπεριφοράς, το 60% των Ελλήνων και των Ιταλών οδηγών ομολογεί ότι έχει προδιάθεση να μιλήσει στο κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Οι Πολωνοί είναι περισσότερο του μηνύματος, αφού το 30% έχει προδιάθεση να στέλνει μηνύματα από το κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης
Τα πρωτεία έχουν οι Έλληνες οδηγοίκαι σε ό,τι αφορά την οδήγηση σε μικρή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα (το 51% έχει την προδιάθεση να το κάνει). Στο 27% των Ελλήνων οδηγούν στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και το 76% παραδέχεται ότι συνηθίζει να οδηγεί με χαμηλή ταχύτητα στη μεσαία λωρίδα αυτοκινητόδρομου. Πάντως, οι Γάλλοι οδηγοί έχουν ακόμη πιο επικίνδυνες συνήθειες, αφού το 91% ξεπερνά το όριο ταχύτητας και το 61% δεν ανάβει φλας όταν αλλάζει λωρίδα.
Τέλος, οι προσπεράσεις από τα δεξιά είναι ένα φαινόμενο που- σύμφωνα με την έρευνα τουλάχιστον- δεν συναντάται συχνά στην Ελλάδα. Η χώρα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις με 39%, ενώ στην κορυφή είναι οι Ολλανδοί οδηγοί, που το 49% πιθανόν να κάνει κάτι τέτοιο.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ