Ελαφρύνσεις για τους οδηγούς που θα αποκτήσουν όχημα από το νέο έτος φέρνει -στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων- η νέα κλίμακα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, η οποία έχει ήδη πάρει το δρόμο της νομοθέτησης.
Ουσιαστικά, λειτουργεί ως ένα ακόμη κίνητρο αντικατάστασης του παλαιού οχήματος, καθώς για πολλές εκατοντάδες μοντέλα “βγάζει” τέλη χαμηλότερα ακόμη και από τα 100 ευρώ τον χρόνο. Από την εφαρμογή της νέας φόρμουλας υπολογισμού των τελών σε περισσότερα από 700 διαφορετικά μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά, προκύπτει ότι περίπου τα μισά –θα επιβαρύνονται με τέλη που δεν θα ξεπερνούν τα 100 ευρώ παρά το γεγονός ότι τα “χαρτιά” του ΙΧ θα εμφανίζουν ότι εκπέμπει περισσότερους ρύπους συγκριτικά με σήμερα.
Μόλις 13-15 διαφορετικά μοντέλα θα επιβαρύνονται από το νέο έτος με τέλη υψηλότερα των 390 ευρώ και αυτά είναι τα ΙΧ που εμφανίζονται στα χαρτιά να εκπέμπουν πάνω από 209 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.
Γιατί προκύπτει μείωση αφού ο νέος τρόπος υπολογισμού των ρύπων βγάζει περισσότερα γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα; Πολύ απλά διότι τα κλιμάκια της νέας κλίμακας υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας είναι σαφώς ευνοϊκότερα ενώ και τα ευρώ ανά γραμμάριο με την νέα κλίμακα, είναι λιγότερα. Έτσι, σε συνδυασμό με το ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν συνεχώς μοντέλα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους, προκύπτει ότι τα τέλη κυκλοφορίας θα πάψουν να είναι “πονοκέφαλος” για τους χιλιάδες οδηγούς που θα αποκτήσουν αυτοκίνητο από εδώ και στο εξής.
Πιθανότατα, αυτή είναι και η πρόθεση της κυβέρνησης, να δώσει με αυτό τον τρόπο άλλο ένα κίνητρο για αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων.
Να σημειωθεί ότι η σύγκριση του νέου τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με αυτόν που ισχύει για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μέχρι και το 2010 (σ.σ είναι ο τρόπος υπολογισμού με βάση τον κυβισμό) βγάζει χαοτικές διαφορές. To ίδιο όχημα γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που κυκλοφόρησε το 2009 και πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, επιβαρύνεται σήμερα με 255 ευρώ λόγω του κινητήρα των 1400 κυβικών εκατοστών. Το ίδιο όχημα, από το 2010 έως και το 2020 επιβαρύνεται με τέλη της τάξεως των 109 ευρώ λόγω των ρύπων που εκπέμπει με το ισχύον σύστημα μέτρησης. Και το ίδιο όχημα, από το νέο έτος θα επιβαρύνεται με 86,4 ευρώ παρά το γεγονός ότι τα χαρτιά θα δείχνουν αύξηση των εκπομπών αερίων (από τα 111 στα 135 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα).
Οι οδηγοί θα πρέπει έχουν υπόψη τους τα εξής:
1. Αν ετοιμάζονται να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο, να ρωτήσουν την αντιπροσωπεία για τις ακριβείς μετρήσεις του οχήματος όσον αφορά στις εκπομπές αερίων. Έως και το τέλος του 2020 εφαρμόζεται το μοντέλο NEDC ενώ από την 1/1/2021 θα εφαρμόζεται το μοντέλο WLTP. To δεύτερο εμφανίζει τους ρύπους να είναι αυξημένοι κατά τουλάχιστον 15-25% σε σχέση με το πρώτο. Οι αντιπροσωπείες έχουν και τις δύο τιμές.
2. Με βάση αυτές τις δύο τιμές γίνεται και ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας, Το πιθανότερο είναι ότι το σύστημα που θα ισχύσει από την 1/1/2021 θα βγάζει χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας.
3. Από το νέο έτος, ο οδηγός θα έχει περισσότερες επιλογές μοντέλων που θα απαλλάσσονται ολοκληρωτικά από τα τέλη κυκλοφορίας. Εκτιμάται ότι περίπου το ένα στα 10 οχήματα, δεν θα ξεπερνά το νέο “αφορολόγητο”.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ- thetoc