Στην καθημερινότητα μας όλοι χρησιμοποιούμε συχνά τις λέξεις αρνητικότητα,τοξικότητα, μαυρίλα και άλλες συνώνυμες λέξεις που χαρακτηρίζουν καταστάσεις, σχέσεις ανθρώπων, σκέψεις, ανθρώπους σε ατομικό επίπεδο, ακόμα και τον ίδιο μας τον εαυτό.

Το θέμα είναι όμως ότι όλα ξεκινάνε από την σκέψη.

Πόσο συχνά εσύ μέσα στην καθημερινότητα σου σκέφτεσαι αρνητικά;

Πόσο συχνά είπες φτάνει αλλά, παρόλα αυτά συνεχίζεις να σκέφτεσαι αρνητικά;

Έχεις παρατηρήσει ότι η θετικότητα σε έλκει περισσότερο αλλά η αρνητικότητα σου είναι πιο γνώριμη;Πιο προσιτή;

Φυσικά και σου είναι πιο γνώριμη αφού υπάρχει και πλασάρεται από παντού!

Μεγαλώνουμε σε ένα περιβάλλον όπου ο φόβος είναι απ’τα πρώτα συναισθήματα που έρχεσαι σ’ επαφή και μαθαίνεις να αντιλαμβάνεσαι παντού κινδύνους.
Στη συνέχεια έρχεσαι σε μία κοινωνία, ότι κι αν περιλαμβάνει αυτή και σου οξύνει την αίσθηση του φόβου,της ανασφάλειας,των τοξικών συναισθημάτων γενικά.





Η επιστήμη πλέον έχει αποδείξει πως και πόσο επηρεάζουν το σώμα μας τα αρνητικά συναισθήματα, όπως ο φόβος,ο θυμός,η ανασφάλεια,η αγωνία κ.α.
Επιδρώντας στον υποθάλαμο του εγκεφάλου διαμέσου των τσάκρας και στη συνέχεια στην υπόφυση, επηρεάζουν πλήρως την έγκριση όλων των ορμονών του σώματος μας, προκαλώντας έκκριση χημικών ουσιών, όπως αδρεναλίνης, κορτιζόλης,υπερβολικής χοληστερίνης και ινσουλίνης, οι οποίες δηλητηριάζουν όλα τα όργανα του σώματος.

“Αλλάζοντας τον τρόπο που σκέφτεσαι,
αλλάζεις την ποιότητα της ζωής σου.”

Σίγουρα έχεις παρατηρήσει, είτε σε σένα είτε στους γύρω σου, όταν γελάσεις απρόσμενα και με την καρδιάς σου όπως λέμε, θα ακούσεις ή θα πεις την φράση “Σε καλό να μας βγει, τόσο γέλιο.”
Επικρατεί κοινώς η πεποίθηση ότι αν είμαστε καλά, θετικοί και ευτυχισμένοι, κάτι κακό θα μας συμβεί.

Και θα σε ρωτήσω:
Αντιλαμβάνεσαι εκείνη την στιγμή Τι λες; Ή Τι ακούς;
Πόσο μακριά σου νιώθεις την χαρά και την θετικότητα;
Πόσο βυθισμένος είσαι σε αυτό που έχεις μάθει, ώστε να σε φοβίζει η χαρά;
Πόσο κρατάς μέσα σου την ευφορία που σου προσφέρει το γέλιο και η κάθε όμορφη στιγμή, έχοντας τον φόβο μήπως συμβεί κάτι άσχημο;

Θες να κάνεις κάτι γι’αυτό;

Αν κάτι απ’αυτά τ’ αναγνωρίζεις σε σένα και θες να τ’ αλλάξεις ή έστω να επιλέξεις να το διαχειριστείς, θα παραθέσω 5 τρόπους για να μπορέσεις να σκέφτεσαι θετικά και να σταματάς τις αρνητικές σκέψεις.

1.Ακυρώνω την σκέψη.

Ο εγκέφαλος μας δουλεύει συνεχώς και συνήθως δεν είμαστε σχεδόν ποτέ παρόντες στο τώρα, με αποτέλεσμα πολλές σκέψεις να μην γίνονται αντιληπτές απ’τον συνειδητό μας νου.
Σκοπός είναι όταν αντιληφθούμε μία αρνητική σκέψη να την σταματήσουμε πριν ολοκληρωθεί, ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΣ την.
Χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν ακυρώνεται αφού ολοκληρωθεί.

Τρόπος:

Μόλις “πιάσω” την σκέψη, λέω είτε από μέσα μου, είτε με φωνή 3 φορές την λέξη ΑΚΥΡΟ.
Χωρίς όμως να δίνω περαιτέρω σημασία στην σκέψη.
Την ακυρώνω,την διαγράφω και την αντικαθιστώ με μία θετική ή απλά αλλάζω σκέψη.

2.Επανεκπαιδεύω τον νου.

Ο τρόπος σκέψης είναι συνήθεια και επιλογή.
Πολλοί βέβαια δεν το δέχονται σαν επιλογή αλλά ως γεγονός. Συνήθως μου λένε:”Μα δεν θέλω να σκέφτομαι αρνητικά απλά συμβαίνει.”
Ναι συμβαίνει απλά γιατί έτσι εκπαιδεύτηκε ο νους. Ας πούμε οτι μπαίνει στον αυτόματο.
Η επιλογή πάει στο γεγονός οτι απ’ την στιγμή που δεν θέλω να σκέφτομαι,ΤΙ ΚΑΝΩ;
Πάντα υπάρχει η επιλογή του να αλλάξω κάτι.
Όσο εύκολο είναι να δημιουργήσω μία αρνητική σκέψη ή ένα αρνητικό σενάριο άλλο τόσο εύκολο είναι να δημιουργηθεί και το θετικό. Απλά δεν μας είναι γνώριμο ή δεν μας είπε κανείς οτι είναι εύκολο.

Τρόπος:

Αφιερώνεις τουλάχιστον 10 λεπτά μέσα στη μέρα σου καθημερινά στο να οραματίζεσαι θετικά σενάρια για σένα και την ζωή σου, είτε στη διάρκεια ενός διαλογισμού, είτε βάζοντας μία χαλαρωτική μουσική, είτε απλά κλείνοντας τα μάτια σου. Ο θετικός οραματισμός βοηθάει τον εγκέφαλο να αλλάξει συχνότητα εγκεφαλικών κυμάτων και ενεργοποιεί τις δημιουργικές δυνάμεις του υποσυνείδητου νου.

3.Γίνε συνειδητός στο ΤΩΡΑ.

Όταν επιλέγεις να μπαίνεις συνειδητά στην κατάσταση του είμαι παρών στο τώρα, αυτόματα η πραγματικότητα σου αλλάζει σκηνικό.
Δίνεις σημασία σε οτιδήποτε συμβαίνει τώρα, όντας παρατηρητής ,που ο εγκέφαλος δεν έχει χρόνο και χώρο να σκεφτεί κάτι άλλο.

Τρόπος:

Οτι κι αν κάνεις τώρα, εστίασε την προσοχή σου σε αυτήν την στιγμή.
Παίξε με όλες σου τις αισθήσεις. Επεξεργάσου τι ακούς, τι βλέπεις, τι αγγίζεις, τι μυρίζεις, τι αντιλαμβάνεσαι.
Όταν το κάνεις, όσο το κάνεις θα παρατηρήσεις οτι δεν σκέφτεσαι τίποτα αρνητικό, όλες σου οι αισθήσεις και ο εγκέφαλος σου είναι απασχολημένες και εστιασμένες στο τώρα.
Όλες οι αρνητικές σκέψεις πηγάζουν απ’τον φόβο. Κάνοντας αυτήν την άσκηση , ελέγχεις εσύ το μυαλό σου και όχι ο φόβος .

4.Κάνε την ερώτηση:Είναι αλήθεια αυτό που σκέφτομαι;
Όταν σκεφτόμαστε το οτιδήποτε αρνητικό, νομίζουμε οτι είναι και αληθινό γι’ αυτό ο εγκέφαλος και το σώμα αντιδρούν ανάλογα και αμυντικά.

Τρόπος:

Την στιγμή που παρατηρείς την σκέψη σου πες ένα ΣΤΟΠ, κάνε ένα νοερό βήμα πίσω και κάνε την ερώτηση: Είναι αλήθεια αυτό που σκέφτομαι; Συμβαίνει στην πραγματικότητα μου;
Η απάντηση θα σε βγάλει απ’την παγίδα της ψευδαίσθησης και θα αντιληφθείς οτι η σκέψη βασίζεται σε ένα υποθετικό σενάριο και σίγουρα όχι στην πραγματικότητα.
Καμία πραγματικότητα δεν υφίσταται πέρα από το τώρα.

5.Κάνε κάτι άλλο.

Την στιγμή που κατακλύζεσαι από αρνητικές σκέψεις αφήνοντας τους χώρο στο κεφάλι σου, είναι σαν να παραδίνεσαι σε αυτές. Όχι, ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΟΥ.
Κάνε κάτι άλλο, βάλε μουσική, πήγαινε μία βόλτα, διάβασε ένα καλό βιβλίο, συναντήσου με καλούς φίλους,κάνε γυμναστική, γενικά κάνε κάτι που σ’ ευχαριστεί.
Μάθε να σε ορίζεις εσύ.

Να τολμάς να ζεις, να τολμάς να αλλάζεις οτιδήποτε δεν σε εξυπηρετεί πλέον.
Να τολμάς να κάνεις υπερβάσεις.

Να τολμάς..

 

Με πληροφορίες από thetaeffect.blogspot.com- Ειρήνη Χρυσούλη