Όλοι έχουμε προσπαθήσει κατά διαστήματα να χάσουμε βάρος. Πολλές φορές όμως, παρόλο που φαίνεται να κάνουμε σωστές διατροφικές επιλογές και έχουμε αυξήσει τη σωματική μας δραστηριότητα, το βάρος μας δεν μειώνεται σημαντικά!

Πού οφείλεται αυτό; Το πιθανότερο είναι να κάνετε κάποιο από τα παρακάτω λάθη:

1. Ζυγίζεστε πολύ συχνά. Το καθημερινό και πολύ συχνό ζύγισμα μπορεί να οδηγήσει σε άγχος, απογοήτευση και εκνευρισμό. Το ιδανικό είναι να ζυγίζεστε ανά μία ή δύο εβδομάδες.

2. Θέτετε μη ρεαλιστικούς στόχους. Οι υψηλοί και μη ρεαλιστικοί στόχοι επηρεάζουν αρνητικά την ψυχολογία όταν δεν καταφέρνετε να τους πετύχετε. Γι’ αυτό, καλό είναι να θέτετε σταδιακούς και ρεαλιστικούς στόχους σύμφωνα με το φυσιολογικό σας βάρος.

3. Δεν κοιμάστε αρκετά. Η έλλειψη ύπνου σχετίζεται με αυξημένη πρόσληψη τροφής και αυξημένο σωματικό βάρος, αφού επηρεάζονται οι ορμόνες λεπτίνη (ορμόνη της όρεξης) και γκρελίνη (ορμόνη της πείνας)?

4. Καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες από light προϊόντα. Ίσως πιστεύετε λανθασμένα ότι η κατανάλωσή αυτών των προϊόντων δεν θα επηρεάσει το βάρος σας. Τα προϊόντα αυτά μπορεί να μην σας χορτάσουν και να φάτε μεγαλύτερη ποσότητα.

5. Καταφεύγετε σε στερητικές δίαιτες. Λόγω της ανυπομονησίας για άμεσα και εντυπωσιακά αποτελέσματα καταφεύγετε σε δίαιτες εξπρές που δεν καλύπτουν τις διατροφικές σας ανάγκες και βλάπτουν την υγεία σας.

6. Δεν υπολογίζετε τις υγρές θερμίδες. Μέσα στην ημέρα μπορεί να καταναλώσετε ροφήματα που μπορεί να σας δώσουν αρκετές θερμίδες χωρίς να τα λάβετε υπ’ όψιν, όπως αναψυκτικά, αλκοόλ, χυμούς, κ.α.

 

Ευχαριστούμε πολύ την Βάλια Γρηγορίου- Κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο