Oι ξηροί καρποί είναι καλοί για την υγεία αφού περιέχουν καλό λίπος και πρωτεΐνες, αλλά είναι πλούσιοι σε θερμίδες.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2012 στην American Journal of Clinical Nutrition, διαπίστωσε ότι τα αμύγδαλα έχουν 20% λιγότερες θερμίδες από ότι όλοι νόμιζαν. Οι ερευνητές βρήκαν συγκεκριμένα ότι 28 γραμμάρια αμύγδαλα έχουν 129 θερμίδες – αντί για 160 που πιστευόταν ότι περιείχαν μέχρι τώρα. Ακόμα περισσότερες έρευνες που διεξήχθησαν το 2016 από το Υπουργείο Γεωργίας του Ηνωμένου Βασιλείου (USDA) το επιβεβαίωσαν και ενημέρωσαν τις πληροφορίες για τη βάση δεδομένων τους το 2017.

Και το 2018, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients διαπίστωσε ότι τα κάσιους έχουν μέχρι 16% λιγότερες θερμίδες από ότι όλοι νόμιζαν μέχρι τότε. Εκείνη την εποχή, ο καθένας νόμιζε ότι 28 γραμμάρια κάσιους περιείχαν 163 θερμίδες, όταν στην πραγματικότητα περιείχαν 137 θερμίδες.

Η διαφορά στις μετρήσεις θερμίδων οφείλεται στο γεγονός ότι η έρευνα διαπιστώνει ότι το σώμα σου δεν διασπά τους ξηρούς καρπούς και χρησιμοποιεί όλες τις θερμίδες που βρίσκονται σε αυτούς, εξηγεί στο womenshealthmag η διατροφολόγος Alissa Rumsey. «Αυτό ονομάζεται βιοδιαθεσιμότητα», λέει. «Βασικά, μόνο και μόνο επειδή τα θρεπτικά συστατικά είναι παρόντα σε μια τροφή, αυτό δεν σημαίνει αυτόματα ότι το σώμα θα τα χρησιμοποιήσει άμεσα. Ως εκ τούτου, μπορεί να απορροφηθούν λιγότερες θερμίδες».

Γενικά, οι ξηροί καρποί είναι καλοί αν αποτελούν ένα βασικό μέρος της διατροφής σου, αλλά δεν χρειάζεται να αλλάξεις τίποτα γύρω από τις διατροφικές σου συνήθειες. «Ακριβώς επειδή περιέχουν λιγότερες θερμίδες από ότι ίσως νομίζες, δεν σημαίνει ότι πρέπει να συμπληρώσεις με κάτι άλλο αυτές τις θερμίδες», λέει η διατροφολόγος Samantha Cassetty. «Η αλήθεια είναι ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει από την άποψη του πώς το σώμα σου επεξεργάζεται τους ξηρούς καρπούς, έτσι δεν χρειάζεται να κάνεις καμία προσαρμογή».

 

Με πληροφορίες από Womenonly.gr